Hoe kan je vakantie nemen zonder geld?

Ik ben nu zelf na alle stress met mijn zoon echt al jarenlang toe aan vakantie, rust, het buitenland. De inkomsten zijn op dit moment net genoeg om gewoon van te kunnen leven (boodschappen, rekeningen, etc). Bestaat er een mogelijkheid om zonder geld of met weinig geld toch op vakantie te kunnen gaan? Buitenland liefst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K

Het beste antwoord

Helemaal zonder geld kan dat natuurlijk niet.
Maar goedkoop kan wel.

Pak de fiets.
Waarom je denkt in het buitenland beter tot rust te komen dan in Nederland snap ik niet, maar in Nederland zijn de grenzen gelukkig dicht bij. Voor je het weet zit je in Duitsland of Belgie.
In Nederland en net over de grens. kun je overnachten bij adressen van de Stichting Vrienden op de Fiets.
http://www.vriendenopdefiets.nl/nl/

Hoe vier ik mijn vakantie zonder geld
http://www.hoedoe.nl/reizen-vakantie/budget/hoe-vier-ik-mijn-vakantie-zonder-geld

10 tips voor een vakantie zonder geld!
http://hureporters.wordpress.com/2011/08/16/10-tips-voor-een-vakantie-zonder-geld/

Toegevoegd na 24 minuten:
Nog een tip:
Ga met de trein. Koop een interrail kaart Europa.
En overnachten in hostels.
http://www.nshispeed.nl/nl/rondreistickets/interrail-met-de-trein-door-europa

http://www.rugzaktrips.nl/europa/treinreizen.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super antwoord !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een interrail kaart goedkoop? Volgens mij is dat 1 van de duurste manieren van reizen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaaf. Dank voor de tips! :)

Andere antwoorden (5)

Je zou kunnen gaan couch surfen. Dan betaal je niets voor de overnachting en misschien kun je zelfs bij de mensen thuis een hapje meeëten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Pasporta Servo.
BeWelcome.
Hospitality Club.
Dit zijn nog enkele andere links.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met kind er bij lijkt het me niet, maar als je een volwassen vrouw bent zijn er naar mijn idee een paar mogelijkheden.
coachsurfing, huizenruil, en met een tentje naar het zuiden liften.
de vraag is waar je van wilt leven en of je onder weg nog iets kan bij verdienen, maar als je dichtbij blijft, net over de grens, is dat met een uitkering misschien toch te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
coachsurfing is misschien óók een leuk idee :)) maar ik bedoelde couchsurfing... !

Toegevoegd na 6 minuten:
uit de bron:
Logeer bij familie in het buitenland
Heb je familie in het buitenland? Bel ze op en vraag of je een weekje mag logeren.

Maak vrienden in het buitenland
Naar welk land zou je graag op vakantie willen? Via Internet maak je gemakkelijk vrienden over de hele wereld. Bezoek een forum over je favoriete vakantieland, sla aan het chatten en maak dat je wordt uitgenodigd.

Doe vrijwilligerswerk
Jij steekt graag je handen uit de mouwen en hoeft niet zo nodig te bakken aan het strand? Je kunt overal ter wereld vrijwilligerswerk doen. In ruil voor kost en inwoning en soms zelfs een ticket...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om kosten te sparen ga ik je aanraden om juist naar het buitenland te gaan. Oost europa is veel voordeliger dan Nederland. Ga naar Skyscanner en kijk wat de voordeligste plekken zijn om naar te vliegen. (zie links)

Couchsurfen of een hostel zijn zeker opties om te overwegen. Andere optie is om van huis te ruilen. (maar om iemand te vinden om te ruilen als je in Emmeloord of een andere niet populaire plek woont is moeilijk)

Laatste optie is om via airbnb een kamer te huren. www.airbnb.com
succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Kamperen in oost europa is natuurlijk ook een optie ( maar niet op dit moment)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je toch besluit in Nederland te blijven is dit misschien een optie.
Er zijn mensen die i.v.m. hun huisdieren willen dat er iemand in hun huis verblijft tijdens hun vakantie. Zoek daar eens naar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun je meer informatie vinden: www.huisoppasser.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien kan je iets regelen met een huizenruil.
kijk eens op een site en je kan skypen met de andere familie.
maar dan moet je wel rekening houden dat er een andere familie in jou huis komt.
maar meestal kost dit niks