heb je ook recht om op vakantie te gaan met je gezin, als je onder beschermingsbewind staat?.....en zo ja hoelang?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar betaal je dat van? Daar zal het probleem liggen, als jij bv bij familie gaat logeren en het kost je niets zal het wel mogen na overleg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beschermingsbewind heeft niet altijd met financiën te maken, Nelly. Het kan ook om ziekte of handicap van één der ouders gaan, bijvoorbeeld.

Antwoorden (1)

Dat zul je moeten overleggen met je bewindvoerder ; het beschermingsbewind is natuurlijk niet voor niets ingesteld, en langdurige afwezigheid zonder toezicht is dan natuurlijk niet helemaal de bedoeling.

Hoe lang langdurig is, hangt dan weer af van wat de precieze problematiek is, en kan variëren van enkele weken (dan moet het kunnen) tot misschien wel enkele keren per week of zelfs dagelijks - en dan wordt het lastig.

Het is in elk geval niet zo dat je per definitie niet meer op vakantie zou kunnen of dat je daar juist altijd recht op zou hebben. Hoe de maatregel wordt ingevuld, is nu eenmaal maatwerk.