Waar kan ik een echte survival tour regelen?

Ik wil graag met vrienden een echte survival tour doen. Dit houd in dat wij iets van 6 dagen (met eventueel nodige cursussen) weg willen naar de Ardennen of een ander "wild" gebied. En daar met basisspullen: zeil, touwen, aansteker, mes, veldfles etc. (geen luxe accommodatie dus) Willen rondtrekken van een punt A naar punt B met een gids. (Denk aan Bear Grylls op Discovery Channel alleen dan voor dummies.)

Natuurlijk heb ik al rondgekeken op internet. Maar hier kan ik alleen maar dingen met spelletjes, hindernisbaan en van die dingen vinden. Ook gaat dit altijd gepaard met een hotel of huis waar je de nacht door brengt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Er zijn massa's plaatsen waar je nog een echte survivaltour kan doen. Je zou aan de hand van de natuurkampeerplekken van staatsbosbeheer zelfs binnen Nederland een goede survivaltour op kunnen zetten.
De ardennen zijn altijd een goede optie, maar hou er rekening mee dat Waalse boeren niet blij zijn met mensen die over hun velden trekken. Ook moet je extra rekening houden met de jacht.
Als je echt een wilde survivaltocht wilt maken zou ik het verder van huis zoeken. Persoonlijk favoriet is Slovenië, maar ook in bijvoorbeeld Noorwegen (waar je mag wildkamperen) heb je prachtige gebieden (bv. rondom Geilo). Een goede optie is ook bv. Oostenrijk, maar voornamelijk in de zomermaanden.

Als je een echt wilde tocht wilt en back to basic kun je kijken naar individuele gidsen en berggidsen. Vaak kunnen die prima op maat een pakket maken, zeker als je duidelijk hebt wat je wilt.

Toegevoegd na 58 seconden:
Ik heb ook een linkje toegevoegd nog van een site die ik laatst tegenkwam (geen banden mee verder)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
contact opnemen met marcel krabbendam van improvementtrainingen.nl