Wat is een examenreis?

Ik doe nu 5 havo en veel vrienden van me willen graag op examenreis gaan. Maar wat is hier zo speciaal aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.9K

Antwoorden (4)

Een examenreis is eigelijk een soort vakantie voordat je examen hebt gedaan of net na de examens.
Het is een soort jongerenvakantie om met je klasgenoten nog eventjes lekker te genieten met elkaar voordat je aan je examens gaat beginnen.

Meestal worden dit soort vakanties niet vanuit school geregeld, maar gewoon een gezellig groepje jongeren onder elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reis die je maakt tijdens je examenjaar het is leuk om met je vrienden zo je school carrière af te sluiten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is na je examen en voor je uitslag, zie hieronder een wervende tekst:

Na je examen heb jij wel een feestvakantie verdiend! Niet nagelbijtend wachten op de uitslag van je examen, maar zonnen, relaxen en feesten tijdens een Beachmasters examenreis naar Lloret de Mar, Blanes, Mallorca, Chersonissos, Sunny Beach of Albufeira (Portugal).

Vertrek na je laatste examen en op tijd terug voor de uitslag
Ter plaatse is een feestpakket met o.a. een kroegentocht en een partynight te boeken

Alle stress van de eindexamens achter je laten en even helemaal los gaan met andere eindexamenkandidaten!

Onze examenreizen: voordelig en op tijd terug
Als wij zeggen dat we voordelig zijn, dan zijn we dat ook: alle eindexamenreizen van Beachmasters zijn scherp geprijsd. En natuurlijk ben je op tijd terug voor de uitslag van je examen.

Gegarandeerd feest met het feestpakket
Bij alle eindexamenreizen kun je ter plaatse een feestpakket bijboeken. Dit houdt in dat je een paar avonden tijdens je vakantie geweldig uit je dak kan gaan. Wat dacht je van een kroegentocht en een geweldig eindexamenfeest! Ongeacht de uitslag van je examen heb jij de vakantie van je leven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een examenreis is voor scholieren in het examenjaar die net klaar zijn met hun eindexamens (tijdvak 1).

In de twee weken tussen het laatste examen en de uitslag gaan veel jongeren naar bijvoorbeeld Albufeira, Mallorca en Chersonissos. Omdat deze periode (vaak begin juni) buiten het hoogseizoen valt, kom je heel veel andere eindexamen-scholieren tegen. Dus extra speciaal omdat het voornamelijk je eigen leeftijdsgenoten zijn.

Er zijn trouwens een aantal website's, zoals onderstaande bron, die gratis tips en uitleg geven over examenreizen, zonder je aanbiedingen te willen aansmeren.

Mijn aanrader: zeker gaan. Het is erg leuk