Hoe krijg ik mijn declaratie terug van het ov-chipkaart? Ik krijg alleen twee transacties te zien terwijl ik deze maand meerdere keren gereisd heb.

Ik heb al gebeld met ov-kaart maar daar krijg ik geen duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Dan moet je geduld hebben. Mijn ervaring is, dat 90% van de reizen de volgende dag in je transactieoverzicht staan, maar dat het bij de overige 10% wel tot 5 weken kan duren voor ze erop staan.

Ook ik heb hierover gebeld. De reden zou zijn dat bij b.v. stads- en streekbussen de scanners 's avonds laat uitgelezen worden in de garage waar ze thuishoren. En niet iedere bus gaat iedere avond terug naar die "thuisgarage". Ik vind het ook een behoorlijk vaag verhaal, maar kan alleen maar vertellen hoe het mij is uitgelegd.

Wil je toch een of ander alternatief declaratieoverzicht maken, dan zit er niets anders op dan om (als je transactieoverzicht op internet niet compleet is) naar een OV-verkoop of informatiepunt te gaan. Daar kun je bonnetjes laten printen van je 10 laatste reizen.

Op deze site kun je alle servicepunten vinden:
http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/adresvinder/
Succes!