welke slaapmat is geschikt voor scouting?

Ik heb komend weekend kamp en moet dus snel aan een slaapmat komen. Ik ben best lang (185) wat zal geschikt zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

schuimmatten:
+ isoleren goed
+ licht om mee te nemen
+ kunnen niet lek
+ goedkoop
- neemt opgerold best veel ruimte in
- plet onder gewicht, en is dus minder comfortabel als je erop ligt

zelf opblazende slaapmatten
+ isoleren goed
+ klein
+ redelijk licht gewicht
+ nemen opgerold minder ruimte in
+/- redelijk comfortabel
- duur
- kunnen lek

NeoAir matten van Therm-a-Rest
+ licht in gewicht
++ zeer goede isolatie
+ stabiel (verschillende luchtkamers waardoor je geen last hebt van het wegduwen van de lucht onder bepaalde lichaamsdelen
- duur
- vrij kort

Toughskin van Therm-a-Rest
+ goede isolatie
+ foam aan de onderkant om beschadiging tegen te gaan
+ verkrijgbaar in twee lengtematen
+/- redelijk licht in gewicht
- duur

Therm-a-Rest Ridgerest (celschuim)
+ goede isolatie
+ redelijk licht gewicht
+ vrijwel niet kapot te krijgen

Therm-a-Rest Traillite
+ ligt comfortabel
+ goede isolatie
+ goedkopere versie/uitvoering van de dure Therm-a-Rest matten
+/- redelijk in gewicht

luchtbedden
+ comfortabel
+/- beperkte isolatie
- zwaar
- neemt opgerold veel ruimte in
- kunnen lek (makkelijker dan de zelfopblazende slaapmatten)

Je lengte zal wel lastig zijn. De Toughskin is verkrijgbaar in 183, wat bij mijn weten de langste slaapmat is. Maar die dingen zijn altijd korter dan je zelf bent, gebruik een kussen om je bed mee te verlengen, en misschien nog een jas of zo aan het voeteneind.

Alle goede buitensportzaken hebben diverse slaapmatten, dus slaap ze;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gebruikte altijd een zelfopblazend matras/matje. Relatief compact om mee te nemen en te koop bij iedere sportzaak en/of outdoorzaak. Volgens mij is de gemiddelde lengte wel > 185 cm, maar dit kun je het beste voor de zekerheid even checken.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn er ook extra lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind 185 helemaal niet zo lang....