Nee, je hebt het echt niet begrepen.
Ik kan me werkelijk met de beste wil van de wereld niet voorstellen wat mensen er leuk aan vinden die paar weken per jaar dat ze vrij zijn, vadertje en moedertje te spelen in een ánder huis.
Kamperen doe je dan ook niet voor de luxe, dat is echt een activiteit. Het kamperen IS de vakantie. Juist omdat je zo weinig luxe hebt en je dus nog echt een beetje kunt bezighouden met de basale dingen van het bestaan (zorgen dat er 's avonds een potje eten staat en een bed om in te kruipen), niet afgeleid door radio of televisie of kranten, rinkelende telefoons en piepende computers, maar gewoon heerlijk met alleen je eigen gezinnetje doorbrengen in de natuur.
Je zult denk ik ook wel snappen dat we een bepaald type camping opzoeken, liefst zonder sterren, luxe en voorzieningen. Als het effe kon zou ik zelfs nog het liefst een paar weken per jaar echt pionieren en survivallen, maar dat is met kinderen gewoon buitengewoon lastig. Maar 'holbewonertje' spelen met een best wel luxe kampeeruitrusting (maar wel altijd zonder stroom, natuurlijk) is zo heerlijk, daar kan geen luxe hotel met vakantie-resort (waar ik dus beslist de lol niet van inzie, dat heb ik allemaal thuis, goedkoper en beter, en ik kook lekkerder dan de meeste hotelkeukens).
Juist door de lichamelijke activiteit komt je hoofd ECHT tot rust, terwijl er ook niet een soort druk van verplicht genieten op je schouders rust. Juist de problemen die je tegenkomt - van basale, eenvoudige aard- zien op te lossen is een deel van de uitdaging.
(Dit is natuurlijk weer een heel ander type kamperen dan het hele jaar door met de stacaravan op de camping met eigen tuinkabouters en inpandig toilet. Daar heb ik persoonlijk ook helemaal niks mee; beetje het hele jaar elk weekend en de hele zomervakantie woonwagenkampje spelen ; dank je beleefd. )
Toegevoegd na 1 minuut:
Vanwege ruimtegebrek ben ik hier bewust niet ingegaan op de enorme milieunadelen die dat type vakanties ver weg heeft, maar dat speelt bij ons zeker ook een rol. Wij kamperen zelden of nooit meer dan twee uur van huis).