Moet je bewijzen als je Thailand binnenkomt dat je binnen een maand Thailand ook weer uit bent? Zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Je krijgt ALTIJD een stempel in je paspoort bij binnenkomst in Thailand en ook weer eens bij vertrek. Zo zien ze bij vertrek direct of je te lang bent gebleven. Als je als Nederlanders Thailand binnenkomt via een vliegveld mag je 30dagen blijven maar alleen als toerist. Als je via de grens vanuit een ander land komt mag je maximaal 15 dagen blijven als Nederlands toerist. Voorwaarde voor dit gratis visum is dat je een geldig ticket het land uit hebt. Dit kan zowel een vliegticket, busticket of treinticket zijn en deze moet je bij binnenkomst al aan de douane kunnen tonen. De datum op die ticket moet natuurlijk binnen de geldigheidstermijn van het visum vallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dan mag je dus niet doen wat ik in Azerbeidzjan heb gedaan: per vliegtuig het land in, met de trein het land uit. Want toen ik het land binnenkwam, had ik nog geen treinticket om het land weer uit te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken de regels van Azerbeidzjan niet. Maar een hoop landen in zuidoost Azie hanteren deze regels. Het is natuurlijk een tweede of ze ook erg strikt nageleefd worden. Vooral bij mensen uit westerse landen zijn ze wel redelijk soepel is mijn ervaring. Ze vragen over het algemeen ook steekproefsgewijs om tickets. (dit mag overigens ook een treinticket zijn die de grens over gaat, hoeft niet persee een retourticket per vliegtuig te zijn) maar de link geeft alle informatie
Voor een maand hoef je niets te doen. Als het goed is krijg je in het vliegtuig een binnenkomst en een vertrekformuliertje. Beiden moet je invullen. Het gaat hier om Naam, vluchtnummer, vertrekplaats, datum, aantal dagen dat je in Thailand blijft en nog een paar dingetjes. Allemaal heel makkelijk. Beide papiertjes geef je met paspoort aan de douane, deze controleert het. Paspoort en vertrekpapiertje krijg je terug. VERTREKPAPIERTJE GOED BEWAREN WANT DAT MOET JE BIJ VERTREK INLEVEREN BIJ DE DOUANE EN IS VOOR DE DOUANE JOUW VERTREKBEWIJS. Bij twijfel even mailtje sturen naar Thais verkeersburo of even bellen. Gegevens Thais verkeersburo vind je op internet.