Als je in Australie je TWEEDE working holiday visum aanvraagt, kan je dan ook aangeven dat je deze pas na bepaalde tijd in wilt laten gaan?

dus stel dat je eerste working holiday visum is afgelopen en je tweede wordt goedgekeurd maar je wilt eerst nog een half jaar buiten australie reizen, kan dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Vorig jaar heb ik me 2de WHV aangevraagd.
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden...

Voor je 2de WHV moet je bepaalde werkzaamheden hebben gedaan in een bepaald gebied en dat moet je hebben gedaan voor 88 dagen. Maar dit weet je al als je in Oz bent.

Een tweede is dat je ook moet aankunnen geven dat je daar ook hebt gewerkt dus je moet je loonstroken bewaren.

Een derde is dat je ook rekening moet houden waar je hem aanvraagt. Want als je hem in Oz aanvraagt moet je in Oz zijn wanneer hij wordt goedgekeurd.

Een vierde is dat het 5 weken duurt voor het verwerken van je visa maar ik had hem via de post aangevraagd vanaf het buitenland en ik geloof (maar weet ik niet zeker) dat je hem alleen via een papieren form kan doen...

Dus samenvattend is dat je Oz moet verlaten en dan pas je 2de visa aanvraagt en als je terug gaat naar Oz dan word je 2de WHV geactiveerd en je moet hem voor je 30ste aanvragen en voor je 31ste moet je 2de visa geactiveerd zijn (dus Oz binnen zijn gegaan).

Maar dit ding is heel erg belangrijk!!!! Mensen met een 2de WHV worden meestal ondervraagd wanneer ze Oz binnen kommen op hun 2de WHV. Je moet kunnen aantonen dat je nog genoeg geld bezit voor je levens onderhoud. Meestal voldoet 5000 Oz$.

En Google Second Working Holiday Australia en waarschijnlijk verwijs Google je door naar de juiste website's (heb het gevoel dat ik iets vergeet)

Succes!