Ipoh is een erg mooie stad. En natuurlijk moet je ook Kuala Lumpur bezoeken, en die enorme Twin Towers bekijken en beklimmen!

Foto 1: Ipoh
Foto 2: Kuala Lumpur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maleisie heeft heel veel mooie plekken om naar toe te gaan. Wat zoek je: Cultuur, natuur, ontspanning?

Voor cultuur kun je goed terecht in Sarawak, waar veel Longhouses staan. Deze woningen van inheemse bewoners zijn voornamelijk te vinden aan rivieren. De stammen die hier wonen voelen zich spiritueel verbonden met het regenwoud. De ‘longhouses’ zijn op palen gebouwd en hebben een heel lang dak. Het uiterlijk van de huizen verschilt per stam.

Ga je voor de natuur, ga dan de jungle in. Ga je de jungle van Sungai Kinabatangan in, dan heb je veel kans de Orang-Oetan te spotten.

Ga je voor ontspanning, denk dan eens aan Kapalai Island. Mooie stranden, helderblauw water, huisjes gebouwd in zee. Ideaal voor zonnen, snorkelen en duiken.

Kijk ook eens op de (nederlandstalige) website van visit Maleisië:
http://www.visitmalaysia.nl/

Hoe dan ook: Fijne vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het vasteland:
Taman Negara met de zgn Canope Walk;
Batu Caves vlak bij KL
Malakka met oude Nederlandse huizen.