Turkse vriend met creditkaart zit aan limiet, mag hij hier heen komen voor paar dagen vakantie?

Een goede turkse vriend van mij woont in turkije. Hij heeft daar een creditkaart met een limiet van €1000,- deze heeft hij een tijdje terug opgemaakt. Mag hij ondanks dit wel de grens over voor een paar dagen, gewoon een korte vakantie (een week ofzo)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Volgens mij is dit geen probleem. Vanuit mijn werk als reisleider heb ik nog nooit meegemaakt dat de douane oid controleert op limiets etc op creditcards. Dat doen ze bij mijn weten alleen als je een visum aanvraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet hij in NL ook een visum aanvragen? Toen ik naar Turkije ging moest ik deze daar kopen voor 15 euro.
Daar wordt niet echt naar gekeken. Als hij geld wil/moet uitgeven moet hij er gewoon voor zorgen dat hij wat contanten bij zich heeft of iemand anders die voor hem garant wil staan (rekeningen betalen). In principe ga je niet op reis zonder een beetje geld, je maakt nl. altijd kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om problemen te voorkomen kun je beter bij jou stadskantoor formulieren halen .
En dat is een bewijs van garantstellingen /of particuliere logiesverstrekking .
Vul die papieren in en ga ermee terug naar het stadskantoor of gemeentehuis en laat die daar stempelen en dan onder toezien van een beambte jou handtekening zetten .
Maar dat bewijs kost wel ongeveer € 10 .
Stuur die formulieren op per E-mail die hij daar weer kan uitprinten en op schiphol kan laten zien .
Maar dat betekend wel dat jij voorhen verantwoordelijk bent en garant voor hen staat .
Maar volgens mij kun je die formulieren ook zelf uitprinten op : www.ind.nl