mag je iets aan je koffer (die in het vliegtuig als ruimbagage meegaat) vastbinden?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ja misschien niet helemaal duidelijk, maar het gaat om een kinderbedje (dat natuurlijk wel is opgevouwen en ingepakt). Het is wel kleiner dan de koffer zelf, maar past er door de vorm net niet in. De afmeting is ongeveer 70x30x30. Ik vraag het, omdat ik het niet kan nemen als losse bagage. We hebben namelijk al twee koffers en omdat we met twee volwassenen reizen mogen we maar twee stuks ruimbagage meenemen. Daarom denk ik er nu aan om het kinderbedje met spanbanden aan een van de koffers te binden, zodat hij als 1 telt. Ik ben alleen niet zeker of dat mag.

Vast dank voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.1K

Antwoorden (5)

Je mag een eigen bagagelabel aan je koffer vastbinden, of een touwtje om hem meer herkenbaar te maken. Je mag er echter niet op rekenen dat het er nog aan zit als je koffer van de bagageband af komt, want dit soort dingetjes raakt vaak tussen de band en wordt dan los getrokken. Daarom zullen grotere dingen aan je koffer niet toegestaan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve je label, mag je niets aan je koffer vast maken. Als je het wel zou doen, denk ik dat ze het eraf halen, of dat het achter achterblijft in het ruim
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er aan vast maken mag inderdaad niet. Denk dat de bagage dan ook gelijk bij incheck geweigerd word. Maar bij bijvoorbeeld ryanair mag je extra spullen voor je kind wel meenemen, alleen betaal je er voor. Dus ik denk dat het dan bij andere vliegtuigmaatschappijen ook zo zal gelden. Je 2 koffers mogen 'kosteloos' mee, en voor eventuele extra's betaal je. Bij ryanair is dat 10 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon één telefoontje naar één of ander reisbureau en ze helpen je graag met een exact antwoord op je vraag.
Een andere oplossing en nog veel makkelijker is.. op bestemming in de accommodaties nagaan of kinderbedjes al ter plaatsen beschikbaar zijn, in de meeste hotels dus wel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn ervaring is dat het zoek raakt/gestolen wordt.

bij de klm, zoveel jaar geleden, was het altijd mogelijk om objecten los, maar wel goed verpakt mee te geven/te nemen, zoals ski’s, fietsen, wij hadden een tafelvoetbalspel. in ieder
geval zaken van niet normale afmetingen konden dus wel mee,
je moest ervoor naar een aparte balie, waar een en ander afgehandeld werd.
weet niet meer of het extra geld kostte, geloof het zelfs niet,
maar ja klm !