kan ik 2 auto's tegelijk huren terwijl ik maar 1 creditkaart heb?

Als we met een groep op reis gaan kan het zijn dat je meer dan 1 auto nodig hebt. Nu is het meestal zo, dat de creditkaart op naam van de hooftbestuurder moet staan. Probleem dus, of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K

Antwoorden (2)

Zou op zich geen probleem moeten zijn, als je financiele ruimte op de kaart groot genoeg is.

Ik zou me meer zorgen maken over het feit dat je financieel verantwoordelijk bent voor wat de ander met de auto uitspookt.

Toegevoegd na 34 seconden:
[en je kan natuurlijk altijd bij 2 verschillende verhuurders huren, mocht de ene het een probleem vinden]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, geen enkel probleem, heb ik ooit zelf gedaan.

Maar vraag voor alle zekerheid bij de verhuurder, en ook bij de bank of creditcard maatschappij om zeker te weten dat je genoeg ruimte hebt.

In ieder geval moet je rekening houden met extra kosten. Je kan namelijk niet beide auto's zelf besturen, dus zeker voor één van de auto's zal je voor een tweede bestuurder extra moeten betalen (kreeg ik ook ermee te maken)

Je kan natuurlijk overwegen om een grotere auto (zo'n Mercedes Vito type, met ruimte tot 8 passagiers + bestuurder) te huren, maar dat is vaak duurder dan 2 kleine autootjes.
Dit soort grote auto's kan je het beste ruim van tevoren reserveren, want ze hebben niet zo veel staan.

Veel plezier tijdens de vakantie!