Ik denk dat Madurodam wel geschikt is.
Als je maar stevig een handje vasthoud.
Een kind van 5 jaar vind het vast prachtig, maar kan het ook zien als Speelgoed.
Veel plezier in madurodam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dat is het zeker. Zij zullen alles wel anders zien dan oudere kinderen en volwassenen want ze herkennen waarschijnlijk niet de gebouwen. Maar ook voor hen is zoveel te zien,. Denk bijvoorbeeld aan de miniatuurmensjes die zeer herkenbare taferelen uitbeelden. Maar er is ook water en jonge kinderen willen misdchien met de poppetjes en huisjes spelen, maar onder begeleiding van een volwassene komt dat uiteraard helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een beetje rustig kind hebt wel... Het is toch wel een 'kijkattractië" en geen "doe attractie". Maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn, want kijk eens hoe jonge kinderen zich kunnen vergapen aan de taferelen in het sprookjesbos van de Efteling.

Als het kind zich lang genoeg rustig heeft gedragen in Madurdom, naar het oordeel van het kind zelf of naar dat van de ouders, kan een bezoek gebracht worden aan de aldaar gesitueerde speeltuin, die op de site van Madurodam met de volgende tekst wordt aangeprezen:

"In speeltuin 'Waddenzee’ kunnen kinderen lekker hun energie kwijt op de verschillende glijbanen, klimrekken en schommels. Ook hier gaan ze vooral zelf ontdekken en ervaren. Bij een aantal unieke speeltoestellen zullen ze ook samen moeten werken en spelen. En vooral heel veel plezier maken!"

Kortom: het wordt vast leuk! (om maar eens een cliché te noteren wat al jarenlang standhoudt op uitnodigingskaarten voor kinderfeestjes...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn nu ook wat interactieve dingen las ik op de site van madurodam. Weliswaar niet heel actief, maar een kind van 5 vindt het waarschijnlijk al prachtig als er iets gebeurt (licht gaat aan, iets gaat bewegen) als het op een knopje drukt. De mijne in elk geval wel.
Lijkt me niet , jij moet constant opletten of ze niet ergens in gaat lopen of iets wilt pakken of aanraken.

En de hele tijd aan je hand lopen wordt een 5 jarige al gauw zat want die willen juist zelfstandig op onderzoek uit.
Ook kunnen ze de link niet leggen metwat ze zien dat dat in het echt ook bestaat.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet weet hoe het er nu uit ziet na de verbouwing en of je nu wel gebouwen e.d. aan mag raken.

En mischien is jouw kind wel heel rustig en gehoorzaam, maar dat kan jij beter in schatten.

Alvast veel plezier met wat je gaat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, ben zelf met mijn zoontje, toen hij 5 was, ook naar Madurodam geweest en hij heeft zijn ogen uitgekeken! Ikzelf vond het vroeger ook leuk om naar toe te gaan. Het is denk ik ook hoe je zelf als ouder ermee omgaat. Daarna de tram naar Scheveningen nemen voor Sea Life of strand en je dag is helemaal compleet