Is vliegtuig maatschappij windjet failliet? Hoe nu te vliegen op geboekte tickets naar Rimini 22-9-2012?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat is wel k*t zeg voor je...ik hoop dat alles alsnog goed komt, en dat je toch nog een leuke reis zult hebben.

Antwoorden (4)

Nog niet failliet, wel op randje faillissement> alle geplande vluchten zijn inmiddels door windjet geschrapt.

Mensen die met Windjet zouden vliegen, kunnen terecht bij andere maatschappijen, zoals Alitalia, Meridiana, Easyjet, Blu Panorama en Neos. Ze
moeten daarvoor wel gemiddeld 80 euro extra ophoesten.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Windjet is wel degelijk failliet verklaart. Windjet is op 11 augustus officieel failliet verklaart.

In augustus 2012 verkeert Windjet in ernstige financiële problemen na mislukte overname gesprekken met Alitalia. Bij de maatschappij zou sprake zijn van een grote chaos. Hierdoor gaan veel vluchten op het laatste moment niet door of vertrekken met een forse vertraging. Op zondag 12 augustus maakte Windjet bekend alle vluchten te hebben geschrapt. Luchtvaartautoriteit ENAC heeft dezelfde dag nog de licentie van de onderneming ingetrokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja deze is failliet nadat overnamegesprekken met Alitalia werden afgebroken.
De onderneming zit in financiële problemen en verliest naar verwachting op zeer korte termijn zijn exploitatievergunning.

Luchtvaartautoriteit ENAC trekt waarschijnlijk zondag nog
de licentie van de onderneming in. De ENAC heeft daarnaast een crisiscentrum ingericht dat gestrande passagiers moet helpen met overboekingen naar andere maatschappijen.

Je kan contact opnemen met ENAC maar de site is in het Italiaans. Je zou ook het forum van Tripadvisor hierover in de gaten kunnen houden. Meer mensen zitten met dezelfde vraag:

http://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g187791-i22-k5664847-Windjet_Situation-Rome_Lazio.html

Daarnaast zou je ook kunnen overwegen om contact op te nemen met je creditcardmaatschappij voor een schade / refund formulier.

Toegevoegd na 2 minuten:
De site is ook in het engels, bovenstaande dat het in het italiaans alleen is klopt niet.

http://www.enac.gov.it/Servizio/Info_in_English/info432788807.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je met een creditcard hebt betaald? Vraag een schade/refund formulier aan bij creditcardmaatschappij. Dan kan je gebruik maken van de garantieregeling van je creditcard.

Op dit moment is het verkeersbureau van Rimini bezig met het organiseren van nieuwe vluchten uitgevoerd door chartermaatschappij livingston. Deze zijn op dit moment nog niet te boeken. ( zie links).

Toegevoegd na 34 seconden:
Het laatste nieuws over dit onderwerp kan je volgen op mijn website.

Als je hulp wilt met het boeken van een nieuw ticket moet je maar even een privebericht sturen of een mail sturen vanaf de contactpagina van mijn website

Toegevoegd na 11 minuten:
Special Flights Information

For any information on special flights that Livingston is operating to ensure a regular flight to Wind Jet customers, please contact the Call Center at phone number +39 02 39192596 , available from Monday to Friday from 9.00 to 19.00 hours and Saturday / Sunday from 09.30 to 13.30 hours and from 14.30 to 18.30 – email: booking@livingstonair.it
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitstekende informate.