Ik ga over 2 uur naar Schiphol naar een Vakantie naar mn familie in Engeland. Enige tips hoe ik het in Schiphol moet aanpakken?

17:00 gaat mijn vliegtuig. 14:00 ben ik in schiphol waar moet ik opletten en waar moet ik heen etc.. het was me de vorige x ook heel veel gezoek. Enige mensen een idee waar ik precies door moet ? zoniet Tips zijn welkom! :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hemel jij bent er lekker op tijd bij om advies te vragen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke airline?

Het beste antwoord

Voor Engeland moet je naar de niet-schengen-gates, dwz : in vertrekhal 2 door de LINKER paspoortcontrole - die is bij incheckbalies 9-16, dus waarschijnlijk moet je ook bij één van die balies inchecken. Omdat ook alle mensen die intercontinentaal gaan vliegen door deze doorgang moeten, kunnen er rijen zijn!! Daarna komt de security, en dan zal je waarschijnlijk rechtsaf moeten naar de D-pier.

Veel plezier, en goeie vlucht/happy landing!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk genoeg en erg bedankt !

Andere antwoorden (4)

tip 1: kalm blijven, je komt echt wel in Engeland
tip 2: bij binnenkomst zie je grote borden waarop staat waar bij welke balie je moet zijn. kik naar je vliegnummer en zoek dat op op dat bord.
Daar staat ook op vanaf hoe laat dat dat kan.
Ga naar die balie naar het goede loket en cheque je in.
Daar vertellen ze ook hoelaat je bij welke gate moet zijn.
tijd genoeg om die rustig op te zoeken en dan nog iets te gaan drinken ofzo
Tip 3 : er loopt altijd iemand rond die je kan helpen als je iets niet begrijpt of niet kunt vinden.Er is ook ergens een algemene infobalie.
tip 4(eigenlijk tip 1) zorg dat je de goede reispapieren, pas e.d. bij je hebt.
tip 5 verheug je op het weerzien met je familie
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, geweldig antwoord!
Schiphol is goed ingesteld op onervaren reizigers, dus je hoeft niet veel problemen te verwachten. Verder is Schiphol beroemd om zijn goede bewegwijzering. En er lopen talloze uniformen rond die je met plezier van informatie voorzien.

Je kunt waarschijnlijk al thuis, via internet, inchecken: scheelt een wachtrij. Elektronisch inchecken op de luchthaven is (met een e-ticket) ook een fluitje van een cent. (zoek wel de incheckbalie van jouw maatschappij)

De langste wachtrijen zijn vaak bij de douane. Zorg dat je geen scherpe voorwerpen in je handbagage hebt (zelfs geen nagelschaartje), en geen grote hoeveelheden vloeistoffen (max 100 ml).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon goed op de info borden kijken dan komt alles goed. En als je het niet kan vinden vraag je het even. Alls je hier naar allerlij tips gaat luisteren wordt het heel verwarrend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan je het nou moeilijk hebben op Schiphol?
Je checkt gewoon je bagage in en gaat voorbij de douane
Dan heb je allemaal winkeltjes om je tijd mee te vullen .. Op je boardingpass staat welke gate je moet hebben, dan kijk je waar die is en hoe ver het lopen is (staat er meestal bij), daar houd je rekening mee, ook altijd iets van tevoren naar de gate toe ;)