Welke zijn de beste dagen (van de week) om naar een pretpark te gaan?

Is het bv. algemeen bekend dat het minder druk is op dinsdagen of donderdagen?

En is het minder druk eind augustus (einde schoolvakantie) of begin september?

Toegevoegd na 1 uur:
Opmerking: in september is het alleen in het weekend open

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.1K
paulus811
11 jaar geleden
De Efteling heeft een aardig kalendertje op hun site waarop je kunt zien wat de drukke en minder drukke dagen zijn. Hier zit niet alleen de verwachting in, maar ook de schoolreisjes en groepen die zich reeds hebben aangemeld. http://www.efteling.com/openingstijden
anneliez
11 jaar geleden
De Efteling, om maar een voorbeeld te noemen, heeft op zijn site een agenda met daarop de verwachte drukke en minder drukke dagen. En verder de dagen dat het heel warm is, zullen meer mensen richting zwembad of kust gaan, en de minder mooie dagen makkelijker thuis blijven. Ook opties om in de gaten te houden

Het beste antwoord

Het minst druk is het op doordeweekse dagen, drukker op woensdagmiddag en ook wat drukker op doordeweekse dagen in het schoolreisjesseizoen (van april-juli).

Je kunt het beste gaan op een doordeweekse dag in september qua weer, maar een doordeweekse dag in okt (niet in de laatste 2 wk ivm herfstvakantie) of november kan natuurlijk ook.

Eind augustus heeft het noorden nu nog vrij dus dat zou ik niet gokken.

Toegevoegd na 3 uur:
Na je toevoeging dat jouw pretpark niet open is in september. Als je dan perse door de week wilt gaan zou ik het in de laatste week van augustus doen omdat dan alleen het noorden nog vakantie heeft. Of dus toch maar in een weekend in de herfst. Kies dan GEEN herfstvakantieweekend uit en bij voorkeur de zaterdag omdat veel mensen werken, boodschappen doen en kinderen op sport zitten op zaterdag. Geen zondag. En ja: kijk naar het weer natuurlijk. Een mooie dag eind augustus is minder handig dan een dag eind augustus waar wat regen voorspelt wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat hangt denk ik ook van het weer af
wij zijn dinsdag naar walibi geweest en het heeft bijna de hele dag gemiezerd en het was totaal niet druk , kon zo doorlopen zowat bij de attracties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik jou was zou ik op een doordeweekse dag in de herfst gaan dat het toch niet zo'n heel goed weer is maar ook niet zó slecht is dat de attracties dicht zijn bijv. in de winter