Is een tube gel toegestaan in je handbagage in het vliegtuig?

Tube bevat 200 ml

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.2K

Antwoorden (5)

Nee, je mag maximaal 100 ml mee, dus je moet het dan even overdoen in een kleinere tube
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het mag alleen als er maximaal 100 milliliter in zit. Wat je kunt doen is een klein plastic flesje/doosje bij een drogist of warenhuis kopen (speciaal voor op reis). Daar wat uit de tube in doen. Dan kan je toch onderweg daarvan gebruiken.
Amadea
11 jaar geleden
Nee dat mag niet.

Je mag maximaal 100 ml aan gels of andere vloeistoffen meenemen.
Zorg er dan ook voor dat het in een doorzichtig ziplockzakje zit, anders wordt het alsnog afgepakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot max 100 ml en totaal 1 liter in de handbagage.
Stop het in uw bagage die in het ruim gaat of koop terplaatse een nieuwe.
Heeft u het absoluut nodig aan boord dan koopt een kleinere verpakking (< 100 ml)
Is het om medische reden dan moet u een bewijs hebben van de dokter die de medicatie voorgeschreven heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helaas.

De regel luidt dat je geen vloeistof (waaronder een gel of pasta ook vallen) mag meenemen in een verpakking van meer dan 100 ml.
LET OP: Dat betekent dat ook als je tube gel van 200 ml halfleeg is, of je doet 100 ml van de inhoud over in een potje van 125 ml, dan wordt het tóch in beslag genomen. Het gaat om de inhoud van de verpakking, niet om de hoeveelheid vloeistof.
Ik weet dat uit ervaring en na een lange, zeer principiële discussie (die ik toch verloren heb) met de Douane en de beveiliging.

Maximaal mag je 1 liter aan vloeistof meenemen (en dat is dus minimaal 10 potjes/tubes) in een doorzichtig zakje dat je bij de scan controle moet aanbieden voor controle.

Plan B is om deze te factureren, maar ja... je reist niet altijd met facturabele bagage... :-)

Veel reisplezier!