Is de NY pass beschikbaar voor alle atracties in New York?

Ik ga namelijk in September naar new york. Ik ga 5 dagen dus vraag me af of het wel voordelig is om die new york pass aan te schaffen. Ik kijk al op verschillende sites om ergens korting te krijgen maar het is moeilijk te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (4)

Nou, ALLE attracties is misschien een beetje een overdaad (hoeveel attracties kent NYC, ik zou het niet weten). De 6 "belangrijkste" kan je hier krijgen:http://www.citypass.com/new-york?mv_source=rkg&creative=12727772789&adpos=1t2&gclid=COfK89Plw7ECFSgntAodIEgAmg

Hier kan je er zelf 54+ krijgen, maar ze doen nogal dodgy over de prijs: http://www.smartdestinations.com/new-york-attractions-and-tours/template.ep?prod=Nyc_Prod_Exp&template=ppc/productAlt&dest=Nyc&GCID=GOOGLE-newyork-NEWYORKPASS&gclid=CMTBpovmw7ECFTMhtAodPDMAJQ

Meest gebruikte (217 USD voor 3 dagen):

http://www.newyorkpass.com/?aid=12&gclid=CJ2v0pXmw7ECFctjfAodKR4Aiw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vondhet pakket van city sights New York verleden jaar een zeer goede deal. Kijk maar eens bij de 4 dagen tour.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij zijn vorig jaar naar New York geweest en hebben gebruik gemaakt van het boekje '100% New York'. Hier staan voor 6 dagen wandelroutes. Hierbij kom je de meeste belangrijke bezienswaardigheden tegen en de meeste zijn gewoon vrij toegankelijk.

De dingen welke we wilde zien (Statue of Liberty, Top of the Rock & NBC studio's) hebben we gewoon los betaald. Dat is stukken goedkoper dan zo'n New York pas, want veel van die dingen zijn niet interessant genoeg of je komt er niet aan toe om die te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op deze site vind je veel informatie en de links over de diverse passen (NY pass, NY City Pass, NYC Explorer Pass, ie er te verkrijgen zijn (ook staan er andere nuttige tips op):

http://gonyc.about.com/od/budgettravel/tp/new_york_city_discounts.htm

Met de NY City Pass krijg je gratis toegang tot 6 attracties.
4 hiervan zijn musea. Als je van plan bent om veel musea te bezoeken dan zou het een goede optie zijn.

Ik zou eerst een lijstje maken van wat je absoluut wilt zien en aan de hand hiervan je planning maken en uitzoeken wat het kost. Dan pas kun je eigenlijk "berekenen"of het daadwerkelijk nut heeft om een pas te kopen.

Je zou ook een dag (of twee)met een Hop On Hop Off bus kunnen toeren, zo krijg je ook een goede indruk van NY.