Wat moet je allemaal verplicht onderweg bij je hebben als je met een camper naar Zuid Frankrijk gaat?

Voornamelijk in het verkeer maar wat is nog meer belangrijk niet te vergeten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Minimaal 2 blaastesten zijn tegenwoordig in Frankrijk verplicht in de auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gevarendriehoek en veiligheishesjes zijn echt verplicht. Dan moet je nog wat doen met je autonavigatiemiddel want daar mag je geen snelheidscontroles op zichtbaar hebben.

Lees alles in deze folder van de ANWB: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/nw-versies/rhw_andere_landen_andere_regels_juni_2012.pdf

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is ook een hele handige site, klik op frankrijk en je krijgt alle informatie die je nodig hebt: http://www.anwb.nl/vakantie/reisinformatie?vakherk=lreisvoorbereiding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik kan alleen die links niet aanklikken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan typ je ze over.
Verplicht om in de auto te hebben: verkeershesje en gevarendriehoek.
Aan te raden is een EHBO-doos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kentekenbewijs en keuringsrapport van de camper ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals Pelle al heeft aangegeven de gevarendriehoek en veiligheidshesjes.

Wat verder makkelijk is:

Navigatie
De Franse website Campingcar-infos heeft voor TomTom-navigatiesystemen een zogenaamd POI-bestand met alle camperplaatsen in Frankrijk. Dit bestand wordt maandelijks bijgewerkt en je kunt het gratis downloaden.

Sanistations
Let op! Sommige nieuwe sanistations hebben een afwijkende koppeling om water te tanken, zie Mogelijk andere koppelingen sanistations Frankrijk.

Meer tips vind je hier: http://www.campersite.nl/techniek/onderhoud/vooraf-onderweg.php