ik wil woensdag graag per fiets de tentoonstelling Beaufort aan de Belgische kust bezoeken, van waar vertrek ik best als ik de wind in mijn rug wil?

De tentoonstelling Beaufort is een openlucht tentoonstelling van Oostende tot De Panne. Ik heb naar de weersverwachting gekeken, en blijkbaar is het woensdag aan de Belgische kust relatief droog, en komt de wind uit het Westen. Maar hij is ook wel vrij sterk. Van waar vertrek ik best? Klopt de simpele logica dat ik best van de Panne vertrek omdat dat meer in het Westen ligt (om de wind dan in mijn rug te hebben...)? Of is het ingewikkelder?

11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

De dominerende wind is zuid-west. Als je dus van De Panne naar Oostende fietst, heb je de wind in de rug.