Mag ik dit zakmes meenemen in het vliegtuig? (zie foto)

Wij gaan misschien met het vliegtuig op vakantie en ik vraag me af of ik een zakmes mee mag nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
6.5K

Antwoorden (7)

Nee, die mag niet mee.
Zelfs nagelknippertjes worden bij tientallen in beslag genomen.
Niets scherps meenemen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee natuurlijk niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
In elk geval niet in de cabine, je mag hem natuurlijk wel in je koffer stoppen en meenamen als ruimbagage
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet in de handbagage, wel in de normale bagage, die in de ruim verdwijnt.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je bagage verdwijnt is niet standaard hoor. Meestal komt het op de plaats van bestemming weer tevoorschijn :P
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
:) opeens is het er dan weer. het blijft verbazingwekkend :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar soms ook niet... ;-)
Scherpe voorwerpen, zoals scharen, zakmessen en nagelvijlen mogen niet in je handbagage aan boord worden meegenomen. Als je het veilig opbergt in je gewone bagage lijkt de kans me klein dat je er problemen mee krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor dat mag zolang je hem in je koffer doet en niet in je handbagage!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je koffer mag je hem meenemen maar niet in de handbagage. Ik praat uit ervaring. De mijne (soortgelijke mes) zat in mijn handbagage in de cameratas. Die zagen ze nog en ze verwijderde het. Je bent het dan ook gewoon kwijt.

Als je echt mee wilt nemen dus in de koffer.

Succes,
11 jaar geleden
Helaas zijn er in het verleden al vele mensen omgekomen in vliegtuigen door mensen met abnormale ideeën /plannen (kapers) (terroristen) enz. Dat heeft geleid tot een lange waslijst aan verboden spullen. En ik denk dat je niet gek op moet kijken dat een zakmes dus niet mee mag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Inderdaad mag het wel in je koffer, maar niet als handbagage!