Hoeveel blaastesten heb je nodig in frankrijk?

We gaan op vakantie maar weten niet hoeveel blaastesten we moeten hebben. 1 of 2?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo
ik zit met dezelfde vraag, hebben jullie al antwoord gekregen?
groetjes Margriet

Antwoorden (4)

twee, want als je er een heb moeten gebruiken heb je er geen meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je er twee hebt moeten gebruiken dan heb je er ook geen eentje meer ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben zelden gecontroleerd, dus twee keer op een dag lijkt me wat veel. en je komt dan pas in de problemen bij een 3e controle
Je moet twee blaastesten hebben.
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weet iemand wat deze kosten en waar je ze kan halen als ze er geen meer hebben bij de anwb?
2 moet je er bij je hebben. Nergens staat of deze beide gebruikt of ongebruikt mogen zijn. Want als jij gedronken had en nu daarom dus niet de bestuurder bent dan heb je dus juist gehandeld en is er 1 nog intact!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dit moment is het nog niet verplicht, je krijgt tot september alleen een waarschuwing voor het niet bij je hebben van die klinklare onzinnige geldklopperij.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad klinkklare onzin, één Europa en verschillende regels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is al wel verplicht,maar tot november 2012 wordt het nog gedoogd (het lijkt daar Nederland wel) als je niet aan die verplichting kan voldoen.
paulus811
11 jaar geleden
klopt iHave, ik als Nederlander vertaal gedogen=niet verplicht. M.a.w. er staat nog geen sanctie op.
paulus811
11 jaar geleden
Ihave, heb het nog even nagekeken en vanaf november (dus niet september zoals ik schrijf) krijg je een boete van 11 euro voor het niet bij je hebben van een alcoholtest. Lijkt me een goede reden om dat idiote land te mijden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11 euro maar,
daar lossen ze de eurocrisis echt niet mee op ;-)
paulus811
11 jaar geleden
Nee, in Frankrijk heb je er slechts één biertje voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat kost zo'n blaastest?