Kan ik als turk naar turkije reizen zonder geldig paspoort?

Ik heb een aanvraag ingediend voor vervanging van mijn paspoort, echter duurt het langer ivm drukte dan mijn vertrekdatum.
Hoe kan ik toch op vakantie naar turkije?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Zonder geldige reisdocumenten dus een paspoort kom je het land niet uit. Je komt ook turkije niet in.
11 jaar geleden
Er bestaat de mogelijkheid om eenvnooddocument aan te vragen, maar dit is onder bepaalde voorwaarden. Je leest er alles over in mijn bron.

Verder begrijp ik de relevantie niet van als "turk" naar Turkije reizen. Heb je een Turks paspoort, dan kun je dit gebruiken. Heb je dit niet en is je Nederlandse paspoort het enige dat je hebt, dan is een nooddocument zo'n beetje je enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder geldige paspoort kom je niet over de grens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Turkije zou je niet toe mogen aten zonder geldig paspoort. Dat je zelf turk bent maakt dan niet uit, want dat kun je niet aantonen zonder paspoort. Kijk even of je een noodpaspoort aan kunt vragen.