Welke vooroordelen bestaan er over Amerika?

Een vriend van me gaat binnenkort naar Amerika en ik zou hem zoveel mogelijk vragen willen meegeven, zodat hij kan kijken of hij die kan beantwoorden ;) Heeft iemand anders hier nog behoefte aan informatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Het beste antwoord

Vooroordelen:
* Amerikanen zijn dik
* Amerikanen zijn oppervlakkig
* Alles in de USA is groot (huge)
* Amerikanen zijn erg trots op hun land
* Amerikanen hebben geen kennis van andere landen
* Amerikanen houden van fastfood
* Amerikanen zijn mondig
* Amerikanen houden van grote, energie-slurpende auto's
* Amerikanen zijn arrogant
* Amerikanen zijn preuts
* Amerikanen zijn vriendelijk in de omgang
* Amerikanen hebben een goede en serieuze
werkmentaliteit, ook al hebben ze een simpele baan
* Arm en rijk leeft zonder problemen (van beide kanten)
naast elkaar
* De USA is democratisch
* De USA loopt voorop op technisch gebied

Veel hiervan is waar, maar niet alles. Laat je vriend maar uitzoeken wat wel en wat niet waar is. Ik hoor het graag,
als het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Geen behoefte aan informatie, maar wel een paar ideen / beelden vand e USA die niet kloppen:

- Het misplaatste idee dat je het over amerika hebt terwijl je de USA bedoelt is tamelijk vervelend als je in Amerika, buiten de USA bent.
- Dat de USA een echte democratie is waar je vrij bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat 't land is van de onbegrensde mogelijkheden... en dat is een misvatting!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft zijn eigen vooroordeel...

Ik zal je zeggen dat het heel prettig is, lieve mooie mensen, mooie natuur en je bent waarlijk vrij in de natuur, je mag overal op en in... Prachtig en prima om er te vertoeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen uit de USA hebben geen idee over het buitenland. Ze weten alleen maar dat ze zelf het sterkste zijn...

Vraag maar eens iets over Finland en Italie... ze hebben geen idee waar die landen liggen en wat ze met elkaar te maken hebben, wat de verschillen zijn... Misschien verklaren ze nog wel dat ze de koningin van Italie zo mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik er van gehoord/gelezen heb,zijn het erg vriendelijke maar oppervlakkige mensen.
Van alles wat zich buiten Gods own country afspeelt hebben ze de ballen verstand. Wat hier van waar is,weet ik niet niet,maar volgens één van mijn kleinzonen,die er bijna 2 jaar gewoond heeft klopt het over het algemeen wel. Dit geldt natuurlijk wel de doorsnee Amerikaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die voor het eerst naar de verenigde staten gaan hebben vaak vooroordelen over de Amerikanen. Hun mentaliteit, reacties naar buitenlanders en manier van leven zijn vaak niet bekend bij de toeristen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik me het meest afvraag, en misschien is het ook wel een vooroordeel, maar hoe kan het idee van onbegrensde mogelijkheden eigenlijk overeind blijven? Over de VS bestaat vaak het beeld dat men gelooft dat als je maar hard genoeg werkt, als je maar echt wilt, iedereen alles kan bereiken wat 'ie maar wil. Maar hoe zit het dan met dingen die je niet of nauwelijks kunt veranderen, zoals ziektes, handicaps, verstandelijke beperkingen, een bedroevend sociaal milieu dat zo hardnekkig is dat men er nauwelijks aan kan ontsnappen? Hoe kijken amerikanen hier tegenaan en zijn er ook veel amerikanen die het met me eens zijn dat niet alles voor iedereen is weggelegd?