Mag je een waterpijp meenemen vanuit Turkije?

Hallo, ik ga met 3 meiden op vakantie naar Marmaris over 3 weken. Wij vroegen ons af of we een waterpijp mogen meenemen naar Nederland vanuit Turkije. We gaan met het vliegtuig, met Transavia. Dit heb ik ook niet kunnen vinden op internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.3K

Het beste antwoord

Ja dat mag, geen enkel probleem. Neem zelf ook regelmatig een waterpijp mee uit Turkije om cadeau te geven aan mijn Nederlandse vrienden (als decoratie;).
Ik zou het wel als handbagage meenemen omdat zo'n ding snel breekt in een koffer. In Nederland kan je trouwens ook een waterpijp kopen. Volgens mij worden ze hier verkocht door de coffeeshops.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb er ook 1 mee genomen vanuit Egypte. Geen probleem bij de douane, ik had hem gewoon in mijn koffer gedaan. Niet in de handbagage. (dan zou je hem als knots kunnen gebruiken) en ik weet niet of daar dan moeilijk over gedaan word...de tijd waar we nu in leven, iedereen is zo paranoia als de pest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;dan zou je hem als knots kunnen gebruiken Grappig! zo had ik het nog niet bekeken. Maar ik heb één keer gehad dat zo ding brak in mijn koffer en sindsdien heb ik ze altijd meegenomen als handbagage. Alle onderdelen los in een doosje, zo onder mijn arm en niemand die er ooit iets van heeft gezegd.

Andere antwoorden (2)

Het is wel toegestaan, let wel op dat op toeristische plekken waterpijpen vaak duurder zijn dan hier. Kijk dus eerst hier naar de prijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Turkije zijn ze toch wel net ietsjes goedkoper en vaak ook sierlijker (sorry). Vorige jaar nog één mooie, grote gekocht midden in het centrum van Alanya voor 50lira, omgerekend zo'n 25 euro. Je moet gewoon goed afdingen. Niet gelijk de eerste keer kopen. Als je een prijs na het afdingen nog steeds te hoog vind gewoon weglopen. Vaak roepen ze je dan nog terug en maken ze er een mooi prijsje van....
mag niet in handbagage
Bronnen: