Met overgewicht -- welke vliegtuigmaatschappij?

Ik ben van plan om met mijn moeder samen op vakantie te gaan en ik zou graag vliegen. Echter, mijn moeder is er ietswat onzeker over en wel om de volgende reden: ze heeft zelf overgewicht (maat 54, met vooral het gewicht op de billen/heupen) en is bang dat ze nergens in een vliegtuigstoeltje gaat passen. Dit zegt ze niet hardop maar ik merk aan alles aan haar dat het dat is wat haar dwars zit. Ik denk alleen: "zij is toch niet de enige met overgewicht die wil/gaat vliegen?"

Ik weet dat er nu mensen zijn die waarschijnlijk gaan denken of zeggen dat ze dan maar eerst moet afvallen of dat het haar eigen schuld is dat ze nu met dit probleem is, maar bij mijn moeder is dat niet het geval. Ik denk dat ik niet over privé zaken in detail hoef te treden hier, maar het is een medisch probleem waar mijn moeder mee zit, duss...

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of weet bij welke vliegtuigmaatschappij bijv. de stoeltjes iets minder krap zijn dan normaal. En waar de armleuning eventueel wel in te klappen is?

Welke vliegmaatschappij/welk model is het meest gunstige voor iemand met overgewicht?

Alvast bedankt voor de tijd die genomen is dit te lezen en de eventuele antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K

Antwoorden (3)

Denk dat de stoelen kwa breedte gelijk zijn.

Cathey pasific heeft wel veel beenruimte.

Business class Maar wel
Erg duur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn tante heeft ook super overgewicht, iets van 200 kilo weegt ze. Als zij en haar man met vakantie gaan, gaan ze met de KLM. Maar dan moet je wel 2 stoelen boeken. En dan natuurlijk ook nog 1 voor jezelf. Ik weet dat dat natuurlijk duur kan zijn, maar zo weet je moeder wel zeker dat ze mee kan in een stoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op seatguru.com kan je van de meeste maatschappijen en vliegtuigen de afmetingen van zitplaatsen vinden.
Business class stoelen zijn vaak lekker ruim, maar voor privéreizen doorgaans onbetaalbaar: twee stoelen in economy is dan veel goedkoper.
Amerikaanse maatschappijen zijn vaak wat meer ingericht op grotere reizigers. Ze denken er zelf over om bijv. de stoel aan het gangpad breder te maken (maar omdat het vliegtuig niet breder wordt, gaat dit ten koste van de stoelen in het midden en bij het raam).
http://www.independenttraveler.com/travel-tips/travelers-ed/airline-obesity-policies
Utrecht