Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in het vliegtuig ook een plastic zak met print voor mijn vloeistoffen gebruiken?

Binnenkort ga ik op vakantie naar Turkije, en nou heb ik bij de kruidvat zo'n plastic zakje gekocht. Hier staat op één kant een zebraprint op. (zie de video) De andere kant is gewoon transparant.

Mag ik hierin mijn vloeistoffen meenemen?

p.s. Ik reis vanaf Düsseldorf

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat is per vliegmaatschappij anders. Informeer even bij je maatschappij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal geen probleem zijn zolang de controle maar kan zien wat erin zit. Hij moet wel afsluitbaar zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zeer praktisch met die video erbij, verdient aanbeveling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik nadien gezien, puik.
Vanwaar je reist maakt niet zo veel uit.
Ik neem aan de je met een budgetmaatschappij reist en alleen handbagage bij je hebt.

Want in je koffer, die je afgeeft, daar mag je vanalles in stoppen.

Voor handbagage heeft Ryanair hele strenge regels:

transparante, hersluitbare zak met een inhoud van hooguit een liter (bijvoorbeeld, een ziplock-diepvrieszak van 20 cm x 20 cm). Alleen gels, papachtige materialen, lotions en vloeibare cosmetica in containers van 100 ml of minder zullen worden toegelaten door de beveiligingscontrole voor passagiers bij alle EU/EER-luchthavens. Er geldt tevens een limiet van één transparante, hersluitbare plastic zak per persoon.

Ik zou er niet op gokken dat men bij de controle vindt dat jouw schattige print niet transparant genoeg is.

Toegevoegd na 2 minuten:
KLM heeft het over:
.........een doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje.
Je moet dat zakje altijd apart laten zien.
Met de doorzichtige, niet bedrukte kant laten zien en als het meevalt mag het dan door.

Toegevoegd na 2 minuten:
KLM heeft het over:
.........een doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje.
Je moet dat zakje altijd apart laten zien.
Met de doorzichtige, niet bedrukte kant laten zien en als het meevalt mag het dan door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding