Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan men een maand of jaarabonnement aanschaffen bij een vliegtuigmaatschappij?

Hallo,

ik heb onlangs van een passagier gehoord (maar hij wist het ook niet concreet) dat men maand of jaarabonnementen kunnen aanschaffen bij een vliegtuigmaatschappij (bijvoorbeeld voor 1 bepaalde bestemming) zodat men voordelig(er) en regelmatig kunnen reizen, klopt dat?

Indien wel, hoe en bij welke vliegtuig maatschappijen is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er bestaan wel 'round the world ticket' mogelijkheden o.a. bij de KLM. even round the world googelen. is ook interessant. Bronnen:
- http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/booking/packages/index.htm

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vroeger hebben die wel bestaan, maar tegenwoordig is dit niet meer gebruikelijk. De enige maatschappij die ik ken die zoiets recentelijk (en ook nog eens voor korte duur) heeft aangeboden is jetBlue, zie http://articles.cnn.com/2011-07-28/travel/jetblue.flight.pass_1_jetblue-airways-new-flight-unlimited-flights?_s=PM:TRAVEL .

Luchtvaartmaatschappijen belonen hun frequent flyers al op andere manieren (bepaalde status die toegang biedt tot de lounge, gratis upgrades, soms ook helemaal gratis vliegen).

Er bestaan wel "air passes" om buiten de regio waar je woont voordelig te kunnen vliegen tussen meerdere steden (bv in Australie), of om de wereld rond te vliegen.
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden
Air Berlin had ze de voorgaande jaren voor de zomer maar dan enkel voor jongeren. Heb daar dit jaar niks over gezien.

Enige optie dit jaar die ik ken is het Noorse Wideroe
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding