Ik ga naar Parijs met de auto. Hoeveel tolwegen krijg ik onderweg. En hoeveel kost het in totaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
23.8K

Antwoorden (3)

Er zijn verschillende routes, je kunt de tolwegen ook vermijden, maar via de gangbare route ben je €15,40 aan tol kwijt (betaal je 1x).

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ben er overigens voor het gemak vanuit gegaan dat je vanuit Den Bosch reist, alleen als je vanuit Limburg gaat, kan de route wel anders zijn, elke andere provincie zal op ongeveer dezelfde route uitkomen. Je kunt het zelf via de bron bekijken hoe het vanuit jouw vertrekplaats is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reken je nu niet ook de brandstofkosten mee? Dan komt het inderdaad op een kleine 50 euro uit. Als dit niet zo is: probeer eens de route door alleen Breda (Nederland) als vertrekplaats en Parijs (Frankrijk) als aankomstplaats in te vullen, dan kom je op €15,40 uit.
De route
• Via Breda richting Antwerpen.
• Op de ring van Antwerpen volgt u de borden Gent.
• Via Gent en Lille neemt u de A1 richting Parijs.
• Op ongeveer 25 kilometer voor Parijs ter hoogte van de luchthaven Charles de Gaulle neemt u de afslag 5 richting Marne-la-Vallée. U komt dan op de A104 (“la Francilienne”). Vanaf hier volgt u de borden met Parijs
• Na ongeveer 27 kilometer verlaat u de A104 en neemt u de A4 richting “Metz/Nancy”.

Tol
Het deel tussen Lille en Parijs is een tolweg (peage). De tolplaats (waar u dient te betalen) bevindt zich circa 20 kilometer voor het vliegveld Charles de Gaulle.
De tol bedraagt circa € 14,- voor een personenauto, enkele reis.
U kunt de tol contant betalen of met een creditcard.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tussen Lille en Parijs rijdt je over de A1, oftelwel
de Autoroute du Nord.

http://www.wegenwiki.nl/A1_(Frankrijk)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mausie gaat naar Parijs !!!
Niet naar Disney .
Uiteraard kun je over de tolweg. Snel en gemakkelijk.
Maar het ligt een beetje aan welke dag je rijdt. Zelf gaan we altijd op vrijdag via de tolweg, maar de terugreis op zondag gaan we meestal over de N2. Mooie vrachtwagenroute, maar op zondag rijden er geen vrachtwagens dus is dit een prima optie en je ziet zoveel meer. Onderweg kom je plaatsjes tegen als Soissons, Laon en Vervins. Vooral Laon is een prachtig plaatsje om even de benen te strekken en door het oude dorp te dwalen. Je komt dan via Bergen (Mons) België binnen en rijd via Brussel naar Antwerpen. Ik reken altijd dat de terugweg (de mooiere route), me ongeveer een uur extra kost. En het geld van de tolweg kun je voor dat kopje koffie in Laon besteden.

Op de bronpagina nog wat extra info over het rijden en vervoer in Parijs.

Veel plezier daar in die mooie stad.

mvg,
Chris