kan ik zonder een rede dus zomaar een green card verkrijgen? want ik zie op de website .... dat je een rede moet hebben

kan ik zonder een rede dus zomaar een green card verkrijgen? want ik zie op de website .... dat je een rede moet hebben. Ik wil gewoon zonder rede naar de VS verhuizen... Maar klopt het dat je echt een rede moet hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar de gerelateerde vraag met veel links.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik al gelezen maar als u de vraag goed had gelezen had u kunnen zien dat ik veel redenen zag maar er niet bij kon zien dat zomaar kan....

Het beste antwoord

als je héél veel geld zou hebben of familie die voor je instaat, dan kun je op een toeristenvisum naar de u.s.a.
als je niet heel veel geld hebt en er staat niemand garant voor je, moet je dus werken voor de kost...
om te werken heb je een green card nodig !
bingo .. we zijn er ... voor hoeveel mensen zijn er banen/is er werk ? in de u.s.a. ? ;

ik weet niet hoe lang je nagedacht hebt voordat je besloot : ik ga naar de u.s.a., maar waar ook je je ooit wilt settelen, je kijkt naar de crisis, dan begrijp je misschien dat er net als hier ook in de u.s.a. te weinig banen zijn. ook voor mensen die dus even komen kijken op een toeristenkaart !

en als jij dus een green card voor niets wilt hebben, dat klopt niet !

een green card wordt gebruikt als hoofdprijs in een grote loterij .
een green card is geld waard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je wilt niet zonder reden een green card hebben - want waarom wil je hem hebben? Als je geen reden hebt, heb je die card ook niet nodig.
Waarom wil je naar de VS? Probeer dat te formuleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil gewoon permanent in de vs verblijven en daar wonen en werken.. en daarna een amerikaans paspoort aanvragen en mijn Nederlanderschap opzeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag blijft: WAAROM? 'Gewoon' is geen reden, geen enkel land zit te wachten op iemand die 'gewoon' iets wil. Wat heb jij te bieden aan het land? Wat biedt het land aan jou dat jij nergens anders kunt vinden?
Zonder goede motivatie kom je nergens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter werk, ik wil daar een werk bij een federale afdeling dat beter is dan in Nederland waar je moet controleren of iemand z'n fietslampje heeft.. Is dit iets? maar kijk ik keek net op de website van uscis en daar moet ik een van deze redenen hebben: Amerasian Child of a U.S. Citizen
American Indian Born in Canada
Armed Forces Member
Cuban Native or Citizen
Diversity Immigrant Visa Program
Haitian Refugee
Help HAITI Act of 2010
Indochinese Parole Adjustment Act
Informant (S Nonimmigrant)
Lautenberg Parolee
Legal Immigration Family Equity (LIFE) Act
Person Born to Foreign Diplomat in United States
Registry
Section 13 (Diplomat)
Victim of Criminal Activity (U Nonimmigrant)
Victim of Trafficking (T Nonimmigrant)
Maar bij mij zijn al die dingen niet.. dus dat zou betekenen dat ik het land niet in kom?
Je kunt op verschillende gronden een Green Card krijgen, afhankelijk van je land van herkomst, reden dat je wilt emigreren etc. Behalve allerlei "doelgroepen", wordt er ook ieder jaar een aantal Green Cards "random" verloot. Ook is er een mogelijkheid om een Green Card te verkrijgen door minimaal $ 500.000,00 in de USA te investeren in vastgoed. De details en nog veel meer informatie kan je terugvinden op de website van het Amerikaans Consulaat.