Hoe kan je een bezoek brengen aan de vaticaanse necropolis?

In de zomer zijn wij van plan om naar rome te gaan. We kregen te horen dat er een necropolis (ondergrondse begraafplaats) onder de Sint Pieter ligt. We weten dat we hiervoor moeten reserveren. Weet iemand hoe dit in werking treed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (1)

Om hier binnen te mogen dient U echter vantevoren te reserveren bij de Ufficio Scavi (Tel. +39 0669885318 of scavi@fsp.va) door de boog aan de linkerzijde van de trappen van de basiliek.

Per dag worden niet meer dan 200 bezoekers binnengelaten, in groepen van 12 tot 15 personen, die miet jonger dan 15 jaar mogen zijn.

U moet Uw naam opgeven, plus de periode dat U in Rome bent en welke taal U spreekt. U wordt via per telefoon of e-mail vervolgens op de hoogte gebracht van de datum en tijd van Uw bezoek.

U dient passend gekleed te zijn. Foto’s nemen is ten strengste verboden.

U krijgt, onder leiding van een gids, de in de 40er jaren opgegraven tombes te zien. Voor meer informatie: www.vatican.va.
Computoon