hoe maak ik de ramen van mijn voortent schoon

overal lees je dat je het alleen met water mag doen,maar dan krijg ik de vette vingers e.d. er niet af. zou een oplossing van water en bv spiritus echt veel kwaad kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
22.8K

Het beste antwoord

probeer het eens met een microvezeldoekje. Die zijn heel goed tegen vet met alleen water.
En anders een drupje dreft gebruiken. Dat kan zeker geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zal het met warm water proberen. En een klein drupje citroen op de punt van een doekje en zorgen dat je het doek niet aanraakt met deze doek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van waar het platsic van gemaakt is. PVC kan er wel tegen, maar er zitten ook weekmakers in het raam.

Daarnaast mors je mogelijk op het op het tentdoek. Ik gebruik hiervoor van die hygiëne doekjes, die ontvetten ook wel goed en bevatten niet echt veel chemische middelen.

Om de ramen in goede conditie te houden is water nog steeds het beste.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alle grote tentfabrikanten zoals Isabella en ten Kate adviseren om geen spiritus of zeep te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje ammonia ontvet prima. En omdat ammonia een gas is dat opgelost is in water vervliegt het in seconden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij gebruikten (niet lachen) de wc frisdoekjes met kamille. Tip van een mede-camping bezoeker. Dat morst nooit op je tentdoek en het maakt redelijk schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het al eens met de doekjes van de Lidl of Aldi geprobeerd (hygiëne doekjes), die ontvetten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die ken ik zelfs niet. Zal eens kijken een volgende keer als ik er kom. Bedankt! Zo zie je maar, handige tips!