Hier staan de 10 mooiste: http://www.horizon-taal.nl/verhalen/tt/1.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Lofoten staan bekend als de parels van Noorwegen. Daarom ligt het voor de hand de E10 het parelsnoer te noemen, want deze weg rijgt de eilandengroep aaneen.

De E10 biedt een enorme diversiteit aan landschappen en vergezichten. Hij loopt langs bergpieken, tropisch aandoende strandjes, haventjes en weilanden. Maar meer nog dan een weg is de E10 een complexe ervaring, waarbij het er vooral om gaat de dorpjes te bezoeken, een boottochtje te maken en mooie zijwegen te kiezen.

De Lofoten liggen ruimschoots binnen de poolcirkel, dus is het hier 's in juni dag en nacht licht. Hoe licht? De foto maakten we een half uur na middernacht. Zo licht.

De Lofotenweg is een van de vijf Noorse Nationale Toeristische Routes.

Bovenstaande info gehaald van deze site waar meerdere routes vermeld staan :

http://www.horizon-taal.nl/verhalen/tt/3.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij bovenstaande website met autoroutes mis ik één van de meest bijzondere die ik ooit in Noorwegen gereden heb: De Atlanterhavsveien.
Hieronder een link naar die weg op de site van visitnorway (onmisbare site voor het plannen van een reis naar Noorwegen).

http://www.visitnorway.com/nl/Bestemmingen/Fjord-Noorwegen/Kristiansund-en-Nordmore---de-Atlanterhavsveien-/What-to-do-in-Kristiansund-and-Nordmore/Tour-suggestions-in-Kristiansund-and-Nordmore/De-Atlanterhavsveien/

Daarnaast raad ik je aan te kijken of je de boeken: Adventure Roads in Norway
en
Motoring in Norway
nog ergens online kunt aanschaffen. Prima boeken met daarin de mooiste routes en wat je onderweg allemaal tegen kunt komen (ook pompstations staan hierin vermeldt).
Hele fijne boeken om onderweg mee te nemen.

Een goed Nederlandstalig alternatief is het Llannoo-boek
Noorwegen, De Mooiste Reisregio's En Autoroutes

http://www.bol.com/nl/p/noorwegen/1001004005764089/

Hoe dan ook, alvast een heel fijne vakantie gewenst in één van de mooiste landen van Europa!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat dacht je van deze link ?en een boekje kun je bestellen bij bol.com.voor een zacht prijsje zie bron