wij willen gaan fietsen in Duitsland, maar door mijn gezondheid kan ik niet goed klimmen. Waar zijn mooi en vlakke fietspaden te vinden in Duitsland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan beter naar Denemarken gaan, dat is echt een fietsland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je wat beter voorlichten!
Cryofiel
11 jaar geleden
Zoek eens naar "Radwanderweg" in de omgeving van Koblenz, Mayen. Daar hebben ze hele stukken spoorlijn die niet meer werden gebruikt. Ze hebben de sporen weggehaald en er asfalt voor in de plaats gelegd. Je fietst dus waar vroeger de trein reed. Omdat treinen geen steile hellingen aankunnen, zijn deze Radwanderwege ook nooit steil. En je hebt natuurlijk ook nooit scherpe bochten. Het leuke is dat je gewoon dwars door oude stationnetjes fietst (nu niet meer in gebruik). Je fietst over treinviaducten en zelfs door treintunnels. En je komt op plekken die ver van de openbare weg verwijderd zijn. Kortom: prachtig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryo: Goed idee! Klinkt prima. Maar waarom bij de reacties gezet? eNdE..... Wat een onzin!. Er zijn wel degelijk fietspaden en prachtige fietsroutes in DE
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, Bessy is niet blind.
Ik dacht dat LOL sloeg op het feit dat jij het een beetje domme vraag vond. Anders zie ik er de lol niet van in.
Sorry. misschien mis ik gevoel voor humor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima, hier laten we het bij. OK?

Het beste antwoord

in het algemeen fietsroutes langs rivieren zijn vlak en recht. Mijn vakanties langs de Moezel en Rijn zijn heel goed bevallen met een schitterende omgeving en die zijn gericht op fietstoerisme.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Elbe radweg is een mooie vlakke fietsroute in Duitsland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rondom de Bodensee kun je prachtig (vlak) fietsen. Ook SNP heeft fietsreizen in haar programma, o.a. in Duitsland, en geeft per reis een indicatie over het niveau, de zwaarte van de reis. (van licht tot zwaar). Er zijn zeker reizen te vinden die voldoen aan uw eisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een paar jaar geleden heb ik gefietst van Passau naar Wenen langs de Donau. In etappes uiteraard.
Een prachtige, vrijwel vlakke fietstocht over fietspaden. Je fietst stroomafwaarts, dus prima te doen. Een aanrader!