Je wilt een reisverzekering voor 1 persoon, maar je gaat met 2 op vakantie. Kun je dan bij aanvraag de reissom door tweeen delen, of gaat dit zo niet?

Gaat om een kortlopende reis en annuleringsverzekering.
De reis kost 1600 samen, ik vraag een reisverzekering aan alleen voor mezelf, kan ik dan gewoon bij totale reissom 800 zetten?
Andere persoon heeft elders een doorlopende reisverzekering.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Kun je doen.

Rekenkundig helemaal juist zou zijn:
Als de prijs van de reis euro 1600.- inclusief jouw reisverzekering is, trek je het bedrag voor die verzekering van het totaal af en deel je het bedrag wat dan overblijft door 2. Reisgenoot betaalt dan dat bedrag en jij betaalt eveneens dat bedrag + bedrag van de verzekering.

Ik zou echter zeggen (omdat de kosten van de verzekering relatief laag zijn): totaalbedrag delen door 2. Als je met zijn tweeën frites gaat eten, eentje neemt met, de ander zonder, en één persoon betaalt, dan ga je ook niet voor de kostenverdeling de fritessaus van het totaalbedrag trekken om tot de juiste rekenkundige verdeling te komen...
Computoon
11 jaar geleden
Volgens mij haal je nu de reisverzekering en de annuleringsverzekering door elkaar.

Ik weet niet beter of de premie van een reisverzekering is een bedrag per dag per persoon en dat bedrag hangt dan van een aantal factoren af (bijv in of buiten Europa en gevaarlijke sporten of niet).

Een reisverzekering kun je dus prima voor 1 persoon afsluiten maar staat los van de reissom. Er is dus geen reissom te delen volgens mij.

De annuleringsverzekering is een ander verhaal. Die gaat over het reisbedrag en misschien wordt dat al gedekt als je reisgenoot een doorlopende annuleringsverzekering heeft maar dat zou ik wel heel goed navragen bij degene bij wie je de verzekeringen wilt afsluiten.