Met wat voor soort vluchten worden lijken naar hun vaderland terug gevlogen vanuit een ander continent?

Stel; je komt tijdens je vakantie in Japan te overlijden. Leggen ze je dan gewoon tussen de bagage van een passagiers vliegtuig, is er misschien een "lijkenvliegtuig" of vlieg je dan (als pakketje) met een vlucht van TNT mee naar huis? Hoe is dat geregeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
13.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op het cargo-manifest staat dan : 'human remains'.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overledenen worden dan ook in een speciale loden kist vervoerd.
Cryofiel
11 jaar geleden
Zak eromheen, veel ductape, adreslabel, een paar postzegels erop...

Het beste antwoord

Dat wordt als vracht vervoerd, met de daarop geldende maatregels (qua koeling kist balsemen etc)

Zie: 4.6. WETTELIJKE TERMIJNEN
Er zijn geen wettelijke termijnen waarbinnen een repatriëring moet gebeuren. De kist wordt als vracht behandeld met een hoogste prioriteitsklasse. Dat betekent dat het vervoer van de kist voorrang krijgt en dat bij een vol vliegtuig andere vracht moet achterblijven. Voor moslims geldt dat ze zo snel mogelijk moeten begraven worden liefst binnen de 24 uur. Dit is zelden haalbaar. Een repatriëring verloopt doorgaans vlot en duurt 2 tot 6 dagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er kunnen dus wel passagiers bij in zitten maar het kan ook een speciaal vrachtvliegtuig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk en compleet antwoord. Bedankt! (alle antwoordgevers, bedankt!)

Andere antwoorden (4)

Gaat gewoon mee in de eerstvolgende commerciele vlucht in het Cargo-ruim (lekker koel).

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/3952533/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak ga je gewoon mee met een lijnvlucht.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is een lijnvlucht precies? Voor pasagiers, vrachten of iets anders nog misschie?
ronron1212
11 jaar geleden
pasagiers
Als je je in het buitenland laat cremeren mag je in een verzegelde urn mee in de cabine als handbagage. Ga echter gewoon in een kist dan ga je in het vrachtruim op de eerst volgende vlucht. Je wordt wel direct van mortuarium naar mortuarium gebracht. Je wordt dus niet als gewone vracht behandelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wordt gewoon met een reguliere vlucht vervoerd. Alleen wordt de kist waar de persoon in ligt in een speciale loden kist gedaan voor het de vrachtruim ingaat.