Als je in Duitsland in een "Gasthaus" logeert, moet je dan zelf zorgen voor handdoeken e.d.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K
corzijlstra
11 jaar geleden
Een logeergelegenheid met de naam "Gasthaus" vind je overigens ook in een niet Duitstalig land, maar in een land met een geheel andere taal, namelijk Finland. Dat is in het dorp Heinävesi in het Saimaa merengebied tussen Varkaus en Joensuu en tussen Savonlinna en Kuopio. Ik weet overigens niet, of dat dezelfde soort Gasthaus is als de Gasthäuser in Duitsland. Dit even voor de aardigheid. Verder hoef je in Duitse Gasthäuser geen handdoeken mee te nemen. In herbergen veelal wel, o.m. jeugdherbergen.
corzijlstra
11 jaar geleden
Ik vind het vreemd, dat ik moest inloggen om een reactie te kunnen geven. Dat hoefde ik anders niet op deze computer.

Het beste antwoord

Een gasthaus is een soort pension / bed & breakfast. Beddengoed en handdoeken zijn dus gewoon voor handen. Alleen je eigen kleren en tandenborstel meenemen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, ze zullen wel een handdoekje voor je hebben:

Frühstück und übrige Mahlzeiten werden aber im Gasthaus serviert. ... Op het tafeltje lag een stapel van drie handdoeken, het bed was opgemaakt en breed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gasthaus is gewoon een hotel de naam is een overblijfsel van vroeger.