Ik zelf heb Vliegangst terwijl een goede vriend van mij erg onzeker en angstig aangelegd is heeft hij er nooit last van hoe kan dit?

Wanneer komt Vliegangst opzetten en heeft het uberhaupt met bepaalde persoonlijke eigenschappen te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Iedereen heeft zijn eigen angsten. Deze zijn zeer persoonlijk. Er hoeft voor een ander totaal geen logica in te zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft niets met persoonlijke eigenschappen te maken... Angsten zijn aangeleerd...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vliegangst of aviofobie is een irrationele angst om te vliegen.

Er zijn vele factoren die vliegangst kunnen veroorzaken, waaronder een vrees voor gesloten ruimten (claustrofobie), zoals die van een vliegtuigcabine; een gevoel de zelfbeheersing te verliezen; een traumatische vliegervaring; vrees voor kapingen of terrorisme; vrees voor stijgen en dalen; enz. Opvallend is dat bij acrofobie de angst doorgaans verdwijnt zodra de persoon het oogcontact met de grond of een ander ijkpunt verliest.

De reden waarom je misschien vliegangst heb is omdat je te veel nadenk over een ongeluk, nou is de kans dat je verongelukt met een vliegtuig 0,00001% met de auto is die kans 4,5%. Je bent dus onveiliger in een auto dan in een vliegtuig. de reden waarom jou vriend geen last daarvan heeft, is omdat hij misschien weet dat het zeer veilig is. Ik ben zelf ook bang aangelegt maar heb geen last van vliegangst. dit komt omdat ik weet dat het veilig is.

Misschien is dat wat voor je: http://www.gezondheidspleister.nl/vliegangst/?gclid=CJ-_h-KQ9a8CFUsK3godtBqlLg

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel mensen hebben in meer of mindere mate last van vliegangst. Volgens onderzoeken heeft ongeveer 33 procent van de volwassenen er last van. Het kan dus eigenlijk iedereen overkomen. Niemand wordt met vliegangst geboren. Vaak ontstaat het door andere angsten zoals het niet hebben van controle, bang voor een ongeluk, hoogtevrees of claustrofobie. Vliegangst is door middel van trainingsprogramma’s te verhelpen