Kan je gratis op reis als je voor een goed doel werkt?

Kan je zeg maar voor een goed doel in het buitenland werken en dat dat bedrijf dan de reis betaalt in plaats van dat je er geld voor krijgt? zo ja, welke goede doelen dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Bij vrijwilligers werk in het buitenland moet je meestal zelf je reiskosten en verblijfskosten betalen. Soms kun je (gratis of goedkoop) meeeten of wordt er voor onderdak gezorgd. Maar niet altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je bijv. voor Artsen Zonder Grenzen werkt, worden je reiskosten vergoed. Echter dat is niet reizen maar keihard WERKEN!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je vrijwilligerswerk doen of vrijwillig op reis?! Organisaties hebben juist vrijwilligers nodig om geld te besparen. Daar iemand inhuren is goedkoper dan jouw reis betalen...dus als je niet in vast dienstverband bent bij zo'n organisatie...nee! Ik heb zelf meerdere malen vrijwilligers/semi-profesioneel vrijwilligers werk gedaan en altijd de reis zelf betaald. De ervaringen zijn dat meer dan waard geweest! Als je iets wilt doen, echt wilt doen, moet je ook niet bang zijn dat het je iets kost. De organisaties hebben het geld niet om de reizen van vrijwilligers te vergoeden, anders hadden ze van dat geld wel professionals ingehuurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is voornamelijk de reis de hoogste kosten, maar soms zitten er kleine andere kosten aan verbonden. Bijvoorbeeld als je dingen vanuit Nederland wil meenemen, zoals knutselspullen en speelgoed. Bedenk sponsoracties om geld in te zamelen voor je reis :-)
En je mag overigens een extra koffer mee als je per vliegtuig gaat als je kunt aantonen dat je voor een goed doel heen gaat (hoeft helemaal geen bekend goed doel te zijn) van de meeste vliegtuigorganisaties, als die kofer dan vol zit met speelgoed of andere dingen die ze daar nodig hebben, zonder extra bij te betalen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de artsen die werken voor artsen zonder grenzen betalen (soms slechts een gedeelte) betalen hun reis van en naar het land waar ze werken, meestal is het een stukje goedkoper omdat ze meevliegen met de materialen die naar een bepaalde regio verzonden worden.