Is de eerste helft juni een goede, lees, rustige tijd om op vakantie te gaan naar het Gardameer?

We willen graag genieten van de zon, omgeving, maar zijn niet zo dol op enorme mensenmassa's, vandaar de keuze om in juni te gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Juni is nog lekker rustig muv een enkele italiaanse feestdag / weekend.
Ook de keuze voor de plaats aan t meer is bepalend voor de rust. Het zuiden met plaatsen als lasize, peschiera en sirmione zijn druk. De temperatuur van het water verschilt sterk. In t noorden is t water ijskoud, in t zuiden lekker warm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Qua tijd dik in orde. Qua rustige camping:

lazise is een heel gezellige plaats
camping du parc ligt slechts 500 m van het dorpje
de camping ligt direct aan het water en heeft een zandstrand
op de camping zijn zowel caravans als huisjes te huur
er zijn 2 vrij nieuwe zwembaden, waarvan 1 met glijbaan
je hoeft er geen badmuts op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen is begin Juni een goede tijd om naar het Gardameer te gaan. Afgezien van Oos-Europa heeft bijna geen een land vakantie. Let wel op eind/midden Juni zal het wel heel druk worden, in Juli en Augustus is het namelijk gigantisch druk daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich is dit een prima tijd. De temperaturen zijn aangenaam en het is toch minder druk dat in de maanden Juli en augustus.
Bijkomend voordeel is dat de huurprijzen van de vakantiehuizen aan het Gardameer toch een stukje lager liggen.