Waar moet ik allemaal op letten in Parijs?

Hallo!
Volgende week ga ik met school naar Parijs. Zijn er dingen waar ik extra op moet letten? Veel zakkenrollers (we reizen ook met de metro)? Mensen die me zonder dat ik het in de gaten heb iets aansmeren? Ongewenste aanrakingen? Nog meer? Ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Na al die antwoorden zou je haast niet meer durven ;-)
In elke grote stad moet je beter opletten dan in een dorpje op de Veluwe. Maar enkele tips;
- bij de Eiffeltoren (Palais de Chailott) en de metro moet je inderdaad extra opletten voor zakkenrollers.
- Verkopers die je aanspreken gewoon links laten liggen.
- Flesjes water en kleine souvenirtjes kun je goed kopen bij de jongens die op straat staan.
- Koop een ijsje bij McDonalds, goed én veel goedkoper.
- Op elke hoek van de straat kun je belegde broodjes kopen en het stikt in Parijs van de parkjes (met bankjes).
- Ga 's avonds niet buiten de Phériphérique.
- Als je de kans hebt ga fietsen, het best met gids.
- 's Avonds naar Pont des Arts. Veel jongelui en gezellig.
- Ze zijn op dit moment met de Eiffeltoren bezig, er is maar één lift en de wachttijden zijn erg lang. Een goed alternatief is Tour Montparnasse.
- en vooral....ga genieten, het is een prachtige stad.

Veel plezier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik was woensdag naar de Eifeltoren geweest en je kunt beter eerst met de trap gaan en dan het laatste stuk wat niet met de trap kan met de lift, door boven een kaartje voor de lift te kopen, dat heeft veel tijd gescheeld, want we waren zo boven en wacht je beneden op de lift kun je een stoeltje mee nemen want dan sta je al snel 3 uur te wachten

Andere antwoorden (7)

Ik ben er ook eens geweest, en moest zelf letten op:
-Zakkenrollers
-Niet met mensen meegaan die zeggen dat ze iets leuks voor je verkopen, je raakt ze niet meer kwijt
-Zorg ervoor dat je niet terugpraat tegen mensen die je iets proberen aan te smeren
VEEL PLEZIER DAAR!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed uitkijken bij het oversteken, ook op zebrapaden. Reken er niet op dat je voorrang krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou Sherpa, daar hoef je niet voor naar Parijs. Hier in Nederland wordt je net zo hard ondersteboven gereden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij de zebrapaden in Parijs zijn meestal stoplichten en de meeste autobestuurders wachten wel als het rood is voor hun, loop je zelf door rood, dat is dan je eigen fout
Ben ook naar Parijs geweest met school, was geweldig!
Goed op je zakken letten!!! En kijk vooral uit in de metro die soms overvol kan zitten!!! Veel mensen gaan ook naar je toe van Buy buy you buy this blabla, en geen Eiffeltorentjes kopen voor 1 euro!!! Je kunt ze overal vinden en ik heb er 10 voor 2 euro kunnen krijgen!!! Hoe dichter je bij de Eiffeltoren komt hoe duurder ze worden, ook niet dingen oppakken van de grond zoals een lichtspeeltje!!! dan moet je betalen!!!

Ook staan ze daar met rozen die ze in je hand willen drukken gewoon niet aannemen.

Voor de rest is het superleuk maar let wel op hè!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
let bij de metro ook op dat je meteen instapt, want ze wachten niet en vooral als het druk is kan het proppen zijn, maar dat moet dan wel snel
Als je koffie gaat drinken is die goedkoper als je hem bij die hoge sta-tafels opdrinkt dan wanneer je erbij gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle bovenstaande antwoorden zijn goed.

De laatste keer dat ik er was koste een glas cola meer dan een hapje eten. 7 euro in een restaurant. 10 tot 14 euro op het terras, als het mooi weer is. Staan was het goedkoopst (ik ging gewoon naar MCdonalds want daar zijn de prijzen tenminste normaal, grote beker cola 2 tot 3 euro)

Op heel veel plaatsen in Parijs heb je bedelaars en die blijven maar schooieren, terwijl hun kinderen je afleiden met schooieren, rollen de ouders je zakken ;-) opletten dus. Ze zaten veel bij de Eiffeltoren.

Als je een tekening van jezelf laat maken op de montmartre, laat dit niet door de eerste de beste doen, en AFDINGEN! (ik heb een prachtige tekening van mijzelf voor 40 euro laten maken, poster formaat heb er ook 3 uur voor gezeten) Maar er staan ook tekenaars die vragen 100 euro, en vervolgens kunnen ze niet tekenen!

En bovenal...heel veel plezier! Parijs is prachtig! (alhoewel ik zelf de voorkeur geef aan Londen)
11 jaar geleden
De zakkenrollers zijn al genoemd. Uit eigen waarneming: Let op tassendieven. Sleep dus niet onnodig met (hand)tasjes, maar laat die lekker in het hotel. Ook gezien (Tijdens Oud & Nieuw): Jongeren die automobilisten in de file "Bonne Annee" toewensen en intussen door het openstaande raampje spullen weggraaien en brutaal de kofferbak openen en aan de haal gaan met jassen, tassen enz. Zelfs over auto's met inzittenden liepen. Bij Troccadero ging een jongen er met de cameratas vandoor van iemand. Ik had de jongen en z'n companen al iets eerder gespot, toen ik indringend oogcontact had met hem, op enkele meters van mij en een vriend (die zijn weekend tas op de grond had staan). De verdachte droop toen af. Ik heb de jongen iets later nog staande gehouden, maar moest hem uiteindelijk laten gaan omdat er geen politie in de buurt was.
Zorg er ook voor dat je niet te veel de toerist uithangt. Laat overbodige ballast lekker in je hotel en loop zelfverzekerd over straat. Als je even twijfelt of de weg kwijt bent, blijf dan kalm en ga ergens op een rustig plekje staan of even ergens zitten om de situatie rustig te beoordelen. Schuifel niet als een domme koe achter de massa aan, of een groep makke schapen. Blijf altijd scherp en zorg voor enige ruimte om je heen om goed overzicht te kunnen houden. Als je ergens gaat zitten of staan, zorg dan bij voorkeur voor dat er niemand achter je kan komen. Zorg dus - indien mogelijk - voor bescherming door een muur achter je. Of een ander straatmeubilair achter je. Of een geparkeerde auto.

Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals al een paar keer aangegeven inderdaad opletten voor zakkenrollers. En ook voor straatverkopers die je armbandjes proberen aan te smeren. Die doen ze dan om je arm en als je dan je portemonnee opened en even niet oplet halen ze er gewoon een briefje van vijf uit bijvoorbeeld terwijl jij dit er helemaal niet voor over hebt. En overigens ook net als in iedere grote stad let op voor nep spullen die ze tegen een te lage prijs verkopen

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens heel veel plezier!