Hoe werkt het aanvragen van een ESTA voor de VS?

Gebeurt het ook wel eens dat deze niet wordt goedgekeurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Volgens de Amerikaanse regering wordt 99,5% van de aanvragen goedgekeurd. (zie bron)
Dat betekent natuurlijk ook dat heel wat mensen geen visum krijgen, die halve procent.
Het is eigenlijk wel 'prettig' om te weten dat je er niet in mag. Beter dan daar op het eerste vliegtuig teruggestuurd te worden, want dat staat je te wachten als ze iets tegen je hebben.
escape
12 jaar geleden
Alle reizigers die zonder visum Amerika binnen willen en dus deel willen nemen aan het visumontheffingsprogramma dienen zichzelf vooraf elektronisch aan te melden via de website van ESTA (Electronic System for Travel Authorization). Dit kun je al vanaf 2 jaar voor vertrek maar dien je uiterlijk 72 uur voor vertrek naar de Verenigde Staten geregeld te hebben.
De Nederlandse ESTA aanmelding kun je via de link in mijn bron doen. Een aantal gegevens kun je na de aanmelding nog wijzigen, zoals je e-mail adres, telefoonnummer, luchtvaartmaatschappij, vluchtnummer, plaats waar je aan boord gaat en je verblijfplaats in Amerika.

http://www.landenportal.nl/informatie/amerika-paspoort.htm

Als je het formulier hebt ingevuld, dan krijg je een melding dat je gegevens geaccepteerd zijn. Deze melding is in principe het bewijs dat je goedkeuring hebt om naar de VS te mogen.
In het vliegtuig krijg je nog een formulier om in te vullen, dat is het formulier voor de tijdelijke verblijfsvergunning. Dit wordt nog uitgelegd in het vliegtuig.