voorgoed naar thailand?

ben 57 jr. heb een thaise vriendin van 50jr. zij heeft een eigen winkeltje en een eigen huis en zij wil dat ik zo snel mogelijk bij haar kom wonen..dus voor mijn pensioen..she can take care of me zegt zij..ik hou veel van haar..wie geeft raad??

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou niet de eerste zijn die financieel geplukt wordt door een lieve Thaise dame. Kijk dus goed uit wat je doet en laat je niet verleiden tot dure aankopen of geld overmaken naar familie in Thailand. Liefde maakt tenslotte nog steeds blind. Volg je gevoel, maar schakel niet je hersens uit. Toegevoegd na 2 minuten: Ik spreek een beetje uit ervaring overigens, heb het in de nabijheid meegemaakt. Wat ook speelt is dat je als hollander met een Thaise nooit dezelfde humor en gesprekken kunt hebben als met een Nederlandse. Het is echt een heel andere cultuur. Bovendien moet je tegen het eten kunnen. Ze gooien overal koriander in, dat gaat je op een gegeven moment echt tegenstaan (althans, dat was het geval bij degene die ik ken) Toegevoegd na 4 minuten: Nog een puntje, Thais is een vreselijk moeilijke taal. Ik ken iemand die er nu 1,5 jaar woont en hij kan slechts een kwart verstaan van hetgeen gezegd wordt. Spreken is vrijwel niet te doen.

Als het echt goed voelt zou ik het gewoon doen. "If she can take care" en je rommelt daar nog wat bij kun je de jaren tot je pensioen makkelijk uitzitten. En belangrijker nog, het leven en de samenleving daar is een stuk lekkerder dan in dit kippenhok. Terug kun je altijd nog !! maak er wat moois van !!

Of je dit moet doen weet je alleen zelf. Kijk in elk geval naar de volgende zaken: - Wat als het niet goed gaat heb je dan de financiele reserves om weer een leven op te bouwen in Nederland? - Zorg voorzieningen. Met het ouder worden heb je gemiddeld vaker een ziekenhuis nodig, vind jij de zorg in Thailand goed genoeg? - Pensioen (en pensioen gat). Wat voor effect heeft het op je opgebouwde pensioen als je nu weggaat - Familie, kun je zonder iedereen hier? - Tijdsbesteding. Als je eenmaal in Thailand woont wat dan? Ga je daar werken, zo ja, waar, zo nee, wat ga je dan wel doen?

Je houd heel van haar, zie ik in je begin post. Weet wel dat je 57 (waarschijnlijk) hier al in nederland woont en je straks veel cultuurverschillen zult hebben. Realiseer je dat je voorgoed Nederland verlaat en je je leven verder zult bouwen in Thailand. Eten, Taal etc etc speelt grote rol. Denk er goed over na en hebben jullie al besproken om haar naar Nederland te laten komen of is dat geen optie?

Je bent al 57 zie ik. Dus geniet er van.. Veel plezier. groetjes...