te laat inchecken door onvoorziene omstandigheden; kan ik de kosten voor mijn nieuwe ticket terug krijgen?

Onderweg naar het vliegveld in Barcelona, heeft iemand me proberen te beroven in de metro. Ik heb deze persoon kunnen 'vloeren' en over kunnen dragen aan het personeel van de metro. Op dat moment kon ik geen aangifte gaan doen aangezien ik me moest haasten naar het vliegveld. Heb hierdoor echter wel de trein gemist waardoor ik 8 min te laat was met inchecken.

Niemand op het vliegveld kon me helpen of te woord staan. Uiteindelijk met Transavia gebeld die me vroegen of ik aangifte had gedaan; nee dus aangezien ik zsm naar het vliegveld wilde.

Nu een nieuw ticket geboekt.
Aangezien er niets is gestolen vraag ik me af of alsnog aangifte doen zin heeft in de hoop de kosten voor mijn nieuw geboekte ticket terug te krijgen.

Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Een heel vervelende situatie, zo'n beroof-poging, hopelijk heb je er zelf niets aan overgehouden.

Waar je ook probeert om het geld terug te krijgen, het zal zeker lastig worden. Ze zullen misschien ook vragen hoe lang het dan heeft geduurd om de overvaller over te dragen, en of de trein die je miste alleen om het uur (of nog meer) reed. Ze zullen vast zeggen dat je niet op tijd bent vertrokken richting vliegveld, dus je moet wel een goed verhaal klaarhebben.

Was het nieuwe ticket ook bij Transavia, of bij een andere maatschappij ? Mag ik vragen wat zo'n ter plekke gekocht ticket kost ?

Toegevoegd na 6 dagen:
Helaas heb ik geen extra informatie gezien over deze vraag, ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

De beste optie zal zijn om het via de reisverzekering te proberen, want voor luchtvaartmaatschappijen maakt het niet uit om welke reden je te laat bent, ze zeggen niet voor niets dat je het beste 2 of zelfs 3 uur voor vertrek op het vliegveld kunt aankomen. De uiteindelijke deadline (b.v. 1 uur voor vertrek) is ook echt een deadline. Het enige dat de maatschappij kan doen is uit coulance een ticket te verkopen dat niet duurder is dan de normale prijs, maar geld terug zal niet snel gebeuren (en al zeker niet als het nieuwe ticket bij een andere maatschappij gekocht is)
gvrox
12 jaar geleden
Je moet kunnen bewijzen waarom je te laat gekomen bent. Dus als je geen aangifte gedaan hebt, heb je ook geen bewijs dat er een overval gebeurd is, dit verhaal kan ook verzonnen zijn (niet in dit geval, maar dat kan Transavia niet nagaan).
Ik vrees er dus voor dat je je kosten gaat terugkrijgen. Ofwel moet je proberen om nu nog een aangifte te doen, dat zou ook kunnen.