Wat is de betekenis van de sterren van een restaurant/hotel??

Ik ben een reis aan het zoeken, maar ik weet het verschil niet precies tussen 3 sterren of 5 sterren enzo, wat is het verschil daarin??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K

Het beste antwoord

De sterren staan voor verschillende kwaliteit en specialiteiten
bv gratis internet/WiFi
liggig in het centrum of mooi uitzicht,
ruimere kamers
dat soort dingen, hoe meer sterren hoe luxer, maar het is maar net wat je zoekt, een 3* hotel, kan ook prettig verblijven zijn, voor een leuk bedrag minder dan een 5* hotel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe meer sterren hoe hoger meestal de prijs en de kwaliteit is.
12 jaar geleden
Voor alle 5 categorieën gelden basisnormen waaraan elk hotel in de betreffende categorie moet voldoen. De basisnormen worden aangescherpt naarmate het om een hogere sterrencategorie gaat.

De Michelinster is een aanduiding voor restaurants met een uitzonderlijk goede keuken en een correcte bediening in de befaamde Rode Gidsen van de bandenfabrikant Michelin. Een beperkt aantal restaurants in elke gids wordt aangeduid door één, twee of drie sterren. Deze gelden als de belangrijkste waardebepaling voor gastronomische kwaliteit,
Voor een overzicht van sterren restaurant, bekijk de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Michelinsterren bedoeld is dat een aanduiding voor restaurants met een uitzonderlijk goede keuken en een correcte bediening in de befaamde Rode Gidsen van de bandenfabrikant Michelin. Een beperkt aantal restaurants in elke gids wordt aangeduid door één, twee of drie sterren. Deze gelden als de belangrijkste waardebepaling voor gastronomische kwaliteit. Hotels kennen dat niet; de sterren zijn zelf bedacht en restaurants kunnen geen 4 of 5 sterren hebben, ook zelfbedacht dus.