wat is hét winkelcentrum van Barcelona?

Als je aan Barcelona denkt, krijg je gelijk 'shoppen'. Maar wat is nou eigenlijk een goede winkelcentrum in Barcelona waar je voor niet veel geld leuke kledingstukken kan kopen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Antwoorden (5)

Carrrer de Pelai en Carrer de Bergara,

daar zijn de 'niet zo dure winkels zoals Chanel of Prada. ;-)
als shop-liefhebber kan je je daar erg langgvermaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
winkelcentrum diagonal Mar. Nabij het Forum en goed te bereiken met de tram en metro. Airco stond wel een beetje hoog want het was er redelijk koud. Mss is dat ondertussen na 3jaar veranderd
Verder hieronder nog wat tips hieronder
12 jaar geleden
Barcelona is best groot. Misschien kan je je vraag uitbreiden en even aangeven in welk gedeelte van de stad je een winkelcentrum zoekt ? Aangezien je aangegeven hebt, dat je graag wat mode kopen wilt, adviseer ik je DE PLAZA CATALUNYA, waar je in vele uitstekende en betaalbare modezaken kunt winkelen !

De mooiste en grootste winkelcentra in Barcelona zijn :

Het Maremàgnum (in de wijk Port Vell). Hier aan de haven (bezoek ook even het mooi aquarium) vind je een relaxt winkelcentrum. Waar je kunt winkelen en waar je daarna ook restaurants, cafes en disco's kunt bezoeken.

Avinguda del Portal de L’Angel (in de wijk Gotico)
Men zegt dat dit de meest en best bezochte winkelstraat van Spanje is.

Passeig de Gràcia - Paseo de Gràcia (in de wijk Eixample)
Belangrijk voor dames, want dit is het modecentrum van de stad ! Hier vind je onder andere Cariter, Chanel, Gucci en Louis Vuitton. En bij de Plaza Catalunya ontdek je vanzelf de niet zo dure modezaken zoals Massimo Dutti, Mango, de Zara en het gigantische warenhuis El Corte Inglés.

Carrer de la Princessa en Carrer de L’Argenteria (wijk El Born).
Unieke winkeltjes, boetiekjes, geschenkenwinkeltjes

Calle dels Tallers
Vlak bij de Ramblas. Een alternatieve winkelstraat met mode en muziek.

Het winkelgebied van Las Arenas de Barcelona (in de wijk Sants / Montjuïc).
Zes verdiepingen winkels in een gloednieuw winkelcentrum, dat vroeger een stierenvechtarena is geweest !

Winkelcentrum Diagonal Mar. Met Primark en entertainment etage.

Winkelcentrum L’illa Diagonal. Vooral bekend om de smakelijke eetgelegenheden.

Winkelcentrum Gran Via 2

En mocht je nog tijd over hebben, bekijk dan ook eens de kunstwerken van GAUDI. Mijn Catalaanse favoriet !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het outlet shopping center La Roca Village
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjonge, perfecte reisgids: chapeau!!
+
Barcelona vind ik helemaal niet zo groot in vergelijking met andere wereldsteden. Op de Ramblas, vanaf de haven naar 'boven' lopen en op een gegeven moment krijg je de betere winkels (Esprit, Hilfiger e.d.), vooral aan de linkerhand. Daar zit een winkelcentrum dat gigantisch is.