Ik ga deze zomer voor het eerst kamperen in een huurcaravan met een dreumes van 1.5 en een peuter van 3. Nemen we een caravan met stapelbed of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of jij dat neemt, dat weet jij alleen zelf.

Het beste antwoord

Als je de keus hebt: niet doen.

Als je geen keus hebt: bereidt je peuter voor op een stapelbed, lees een prentenboek over logeren en vakantie. In de bieb weten ze wel iets hier over.
Leg je kindje in het onderste bed en je dreumes in een opvouwbaar ledikant. Dat is het veiligste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, zou ik niet doen. Er zijn er meer zonder stapelbed. Jongste zou ik in een campingbedje doen en peuter is te jong om boven te slapen (die gaat vallen als die er 's nachts uit moet/wil/gaat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een caravan met stapelbed kan in uw situatie in die zin handig zijn dat je op het bovenste bed alle spullen kwijt kunt die je liever buiten het bereik van die kleine kapoenen wenst te houden.

Als slaapplaats vind ik het bovenste bed echter nooit echt handig maar daarover bestaat geen eensgezindheid.

Vergelijk eens het prijskaartje van een caravan waarbij je zowel een stapelbed hebt als voldoende slaapgelegenheid op 'normale' hoogte voor elk van jullie. Dan kan je naar believen uittesten hoe één en ander uitpakt.

Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kinderen zijn erg jong en jonge kinderen draaien meestal nogal erg in hun slaap. Dus ik zou het persoonlijk niet doen omdat misschien valt je kind eruit ofzo. Ik zou liever voor de veiligheid kiezen en gewoon twee bedden dicht bij de vloer. Of een tentje met luchtbed is ook nog een optie voor je kinderen dan kan jij s'avonds lekker in je caravan. En hoe vroeger ze in een tentje liggen hoe minder problemen ze er later meehebben zei mijn moeder altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tentje met luchtbed voor kinderen onder de vier? Sorry maar WAT een slecht advies! Sluit je ze dan op ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders deden het ook altijd. En nee je sluit ze niet op. Mijn ouders zetten altijd de opening naar de voortent toe zodat wij wisten waar we heen moesten. Mijn moeder zei altijd voor het slapen gaan dat als er wat is dat we daar heen moesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag even aan je moeder of ze dat ook werkelijk met een kind van ANDERHALF deed.... anders geef ik haar alsnog aan bij de kinderbescherming! Hoezo kan een kind van anderhalf zelf naar de ouders toe? Wat een idiotie, normaal ligt zo'n kind in een ledikantje en kan daar niet eens uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder deed er nooit moeilijk over. Hoewel ik was drie toe. Ze dat deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat nog vroeg maar jij geeft dit advies aan mensen met een kind van anderhalf EN van drie en dat samen in een tentje ver weg van de ouders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het slim neer zet is het niet meer dan 3 à 4 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een stacaravan! Je kunt niet eens de tent tegen de deur zetten... Ik hoop dat jij dit later niet gaat doen want ik geef je echt aan bij het amk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheelt het even dat ik geen kinderen wil;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfft ik heb het gevoel dat de mensheid je daar dankbaar voor is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben chronisch ziek. En als ik een kin verwek is de kans dat het zwaar gehandicapt is weg groot. Dus het is meer dat ik geen kind op de wereld ga zetten waarvan ik weet dat het een handicap heeft.
Er zijn ook stapelbedden, waar je een bedrekje bij kunt krijgen. Wordt het al minder gevaarlijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou nooit mijn kinderen van 1,5 en 3 jaar buiten leggen in een tent en zelf binnen gaan liggen. Een stapelbed in een huurcaravan is een vrij klein smal bed met weinig ruimte ernaast, je kleinste in een opvouwbedje;die kun je ook huren en je kind van 3 jaar in het onderste bed is de beste optie.
Inderdaad kun je dan het bovenste bed gebruiken voor de kleding en spullen, want die kamertjes zijn écht piepklein, ook de slaapkamer met het 2-persoonsbed is klein, er is precies nog een randje over om langs te lopen, dus het opvouwbedje moet dan in de huiskamer staan.
Ik zou gaan voor een caravan met drie slaapkamertjes (als het niet te duur is) en vragen of ze in een van die kamers een babybedje willen zetten ipv gewone bedden.
Wel heel gezellig zo'n huurcaravan, maar je moet je nog wel kunnen bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien je de keuze hebt zou ik geen stapelbed nemen. Als je geen keuze hebt, bereid je peutertje dan zo goed mogelijk voor wat hem of haar te wachten staat. Dat hij/zij 'hoog' gaat slapen, dat het anders is dan normaal, dat zijn broertje/zusje ineens onder hem ligt te slapen ipv in een andere kamer/bed. Peuters, maar ook dreumessen kunnen erg gevoelig zijn voor veranderingen. Betrek dus ook je dreumes bij dit gesprekje en deze uitleg van het slapen; ook de anderhalf jarige moet voorgelicht en gerustgesteld worden, ook voor hem/haar verandert er iets.

Vertel vooral niet wat je peuter NIET moet doen (zoals: niet te wild doen want dan val je eruit. Als je eruit wilt, niet zelf doen, maar ons even roepen), maar wat je peuter WEL moet doen (zoals: je kunt gewoon lekker rustig gaan slapen, dan is het net zoals je bedje thuis. En als je eruit wilt, dan roep je papa of mama even.) Als je een peuter vertelt wat hij/zij niet moet doen, kan dit namelijk een uitdaging zijn het juist wel te doen. Ook een risico is het door elkaar halen van het wel of niet doen (wat had mama ook weer gezegd??)

Wees duidelijk naar je kind toe, en met goede voorlichting, geruststelling en je vraag aan je kids hoe zij het zullen vinden (vraag hun mening, betrek hen maar bepaal zelf), zul je een heel eind moeten kunnen komen.