Ik heb iemand leren kennen in Sharm El Sheikh (Egypte) in het hotel waar ik verbleef, hij is zelf Italiaans. Hoe krijg ik hem naar Nederland?

Ik heb een jongen leren kennen in Egypte, Sharm el Sheikh zoals in de vraag aangegeven.

Meneer is zelf Italiaans en wilt graag naar Nederland komen om te studeren. Hoe en op welke manier kan ik hem z.s.m. naar Nederland laten komen? Hij heeft zelf aangegeven dat hij bijv. vanaf vandaag een week vrij is .. En dan moet hij weer 3 maanden werken om vervolgens weer een week vrij te krijgen. Naar welke (liefst) Engelse (of Italiaanse) site kan ik hem verwijzen zodat hij weet welke akties hij kan ondernemen om naar Nederland te kunnen komen?

Alvast bedankt. Ik voel me erg schuldig dat ik het zelf niet eens weet van mijn eigen land.

Nu ben ik zelf vol-bloed Nederlander, dus heb ik er nooit echt overnagedacht hoe zoiets zou gaan.

Ik hoop dat jullie mij een beetje begrijpen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij mag hier gewoon komen wonen en werken, als EU-burger.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Zou je adviseren om even naar www.wereldwijzer.nl/egypteforums/relatie met buitenlandse partner. Heel veel info maar ook waarschuwingen. Weet je wel zeker dat hij italiaan is? Daar zijn/werken bijna geen italianen......Tik ook eens op google naar Bezness, en kijk bij de lijsten of je vriendje er tussen ziet staan......
En als het echte liefde is komt het wel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben haast allen over een relatie, nee! Dat is niet eens in mezelf opgekomen! In 2 weken word ik niet verliefd hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, ik heb daar meestal maar 120 minuten voor nodig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@travistar en ik soms maar 1 seconde ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een wedstrijdje wie er het kortst over doet? Wie biedt minder dan 1 seconde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@soj: Sterker nog, hij krijgt helemaal niks zelfs. Hij mag hier gewoon komen wonen en werken, maar moet daarbij in z'n eigen onderhoud kunnen voorzien (of iemand anders moet dat voor 'm doen). Wanneer 'ie stufi of een uitkering aanvraagt, kan 'ie er weer uit gezet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag alleen maar hoe ik hem kan helpen. Nee ik ben niet verliefd, maar als diegene nou echt wat meer wilt bereiken dan elke dag op een bruggetje dansen om de toeristen te vermaken dan heb ik daar begrip voor. Ik had hem gevraagd waarom hij in Egypte werkt en niet in Italië Zijn antwoord was logisch. "het is zo gewoon in mijn land, ik ben toe aan iets anders en nieuws." Ik kom uit Milaan en in mijn land verdien je te weinig om er leuke dingen van te kopen." In Egypte verdien ik niet veel, maar ik kan meer uitgeven van mijn salaris dat ik nu verdien.." "Ik ga graag naar Nederland om de cultuur, ik hou van Goudse kaas en zou graag een keer naar "Gouda" willen door de kaas alleen al." Enz. Zo kan ik nog wel ff doorgaan, als deze jongen nou dromen heeft. Waarom zou ik hem daar niet bij mogen helpen? Ik vraag gewoon advies voor deze jongen wat ik hem het beste kan bieden. Want ik heb geen verstand van die dingen hoe een buitelander zoiets zou moeten doen. Deze jongen wilt werken voor zijn geld en niet elke dag uit zijn neus vreten en op die manier aan zijn geld komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maris: Begrijp ik, ik ben alleen eerlijk. Negatieve dingen zijn niet leuk om te horen, maar horen ook bij de realiteit. Als 'ie echt hierheen wil, dan kan 'ie nu vast beginnen met werk zoeken (hij heeft internet neem ik aan). Of misschien kan 'ie contact opnemen met een Italiaanse vereniging in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die écht naar Nederland wil om er aan de kost te komen dan kan die maar best een degelijke cursus Nederlands volgen anders begint die al met een achterstand die hem onvermijdelijk zuur zal opbreken. Na die talencursus dient die dan nog een degelijke opleiding te volgen van minimum 2 á 3 jaar en dan nog liefst in een richting die werkzekerheid en een goed loon garandeert want anders staat die binnen de kortste keren in Nederland te klagen dat hij onvoldoende waar krijgt voor zijn geld. Dit is helemaal niet denigrerend bedoeld maar je hebt in Nederland (en eender welk ander noordelijker gelegen land) nu eenmaal meer geld nodig om op zijn minst een zelfde levensstandaard te kunnen bekomen als in Egypte. Velen verkijken zich om te beginnen al op de hoge onkosten voor brandstof, op de uitgaven voor winterkledij, op de hogere taksen of belastingen voor de minste zucht die je laat. Wie gaat er trouwens voor dat inkomen zorgen terwijl hij studeert? Als die een spaarpotje zou hebben dan is de beste oplossing dat die minimum 2 maanden naar Nederland op 'verlof' gaat en zelf eens op ontdekking gaat naar het wel en wee in het land van kaas en klompen. Mij lijkt het dat die van de Nederlandse cultuur niet écht veel kaas gegeten heeft hoor ;-) Nogmaals, niets van wat ik schrijf is denigrerend bedoeld maar ik heb vanuit mijn persoonlijke ervaring met emigratie een andere kijk op dezelfde realiteit. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedank jullie allen voor de goede bedoelingen en misschien bezorgheid hierover, maar dat is echt niet nodig.

Het beste antwoord

Deze folder, daar staat alles in:

http://www.lize.nl/files/EU-folder%20Lize%20def.pdf

Vraag hier de brochure aan in het Engels of Italiaans:

Lize: overlegpartner Rijksoverheid Zuideuropese gemeenschappen
Maliebaan 13
Postbus 14065, 3508 SC Utrecht
telefoon: 030 233 21 00
fax: 030 232 25 71
email: info.lize@lize.nl
website: www.lize.nl

Bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst
IND van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties hebben ze ook allerlei brochures,
ook in het Engels:

http://indshop.pondres.nl/Pages/Bestellen.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de brochure gratis? Want ik zoek eigenlijk zoiets maar dan gelijk in het Engels en of Italiaans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Momo;
@ Maris 1990: kijk ook eens op www.buitenlandsepartner.nl forum voor gelijksoortige vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel :)

Andere antwoorden (1)

Italie is lid van de EU. Ieder mens in de EU kan zich vrijelijk vestigen in ieder ander land van de EU. Heb je geen vergunning voor nodig. Hij kan ook in Nederland gewoon werk zoeken. Ik denk zelfs dat hij studiefinanciering kan aanvragen. Voor jouw persoonlijk: val niet voor die mooie krullen of die mooie bruine ogen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Speel op veilig, want de wereld zit vol met zwervende jongeren, die op zoek zijn naar een kruiwagen. Voor je het weet draai jij voor de kosten op. Weet jouw duitse vriend hiervan?

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij kan gewoon in zijn eigen land (Buitenlandse Zaken) alle informatie krijgen over vestigen in een ander EU land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Relatie is al enige tijd over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoon begon erover en ik geef antwoord. Persoon is nieuwsgierig en ik geef er antwoord op.