Wat moet ik allemaal regelen om naar Japan te reizen?

Ik word in juni 18 jaar en ik ben van plan in december of januari naar Japan te vliegen om daar een of meerdere maand(en) te blijven. Ik ben in juni klaar met mijn eindexamen VWO. Ik heb mij al ingeschreven voor de studie IBA aan de VU, maar weet nog niet of ik ben aangenomen. Ik zou dus eigenlijk toch een tussenjaar willen nemen, maar ik heb dus veel vragen die ik hieronder even zal stellen.
Mijn grote passie is Japan en ik zou daar sowieso karate willen blijven trainen.
Hieronder een paar vragen:
- Hoeveel euro zou ik ongeveer kwijt zijn voor een verblijf van ongeveer 3 maanden in Japan als ik niet zou gaan werken. (laten we zeggen gewoon levensonderhoud, dus onderdak en eten)?
- Kan ik beter door het land gaan reizen of zal ik op één plek blijven? (Als u ervaringen heeft zou ik ze graag willen horen, eventueel de mooiste plaatsen om te blijven)
- Waar zou ik het goedkoopst onderdak kunnen vinden? (Couchsurfing, jeugdherberg, gastgezin)
- Hoe zou ik een visum moeten regelen?
- Hoe leer ik daar het beste Japans (niet te duur a.u.b.)
Zou ik daar eventueel een tijdelijk baantje kunnen regelen? (Dan blijf ik dus wel op één plek)
En zoja zou ik dat van te voren moeten regelen of kan ik daar gewoon in het Engels proberen te solliciteren? (Welke baantjes)

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Ik weet dat het een lange omschrijving is, sorry daarvoor :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

We zijn in 2008 naar Japan gereisd. We hebben een vlucht geboekt via het reisbureau en de hotels in Japan zelf muv de eerste en laatste nacht. In NL hebben we via internet een JR railpas voor drie weken geboekt dit is best prijzig, maar de beste manier van reizen. Overnachten kan in capsules voor een paar euro ook jeugdherbergen zijn voordelig. Met eten ben je het goedkoopst als je lokaal eet. Je hebt vaak geen idee wat er op de kaart staat, maar met plaatjes kijken kom je een eind. Engels spreken ze voornamelijk in hotels en Tokyo daarbuiten wordt het lastig, maar ze zijn nooit te beroerd om je te helpen. Japanners zijn aardige en behulpzame mensen. Bezoek ook een onsen! Ga echt rondreizen! Anders mis je zoveel. Werken daar lijkt me inderdaad lastig. Japan kan voordelig zijn, maar dan moet je goed weten waar je terecht kunt. Bekijk dus van te voren waar je heen wil en waar je voordelig kan slapen. Of doe dat vanuit Japan, maar dan kan het voorkomen dat heel veel vol is. Dat hebben wij in Tokyo gehad en waren dus genoodzaakt een 5 sterren hotel te boeken. Echt vervelend was dat niet, maar hakte wel in ons budget. Let dus op feestdagen en evenementen tijdens je verblijf. Veel plezier! Japan is een geweldig land!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ben zelf al vaker in Japan geweest en zonder veel problemen, hoewel ik ook geen Japans spreek. Gelukkig kun je met Engels ver komen, iedereen in Japan doet erg zijn best je te helpen oa. in het openbaar vervoer.
Een rit met de shinkansen, de snelle trein, is een must en een zeer goede manier om dwars door Japan te reizen. Het treinreizen en alles daarom heen is op zijn "engels" erg strak georganiseerd en gediciplineerd. .Naast Tokyo is Hiroshima en Kyoto beslist de moeite waard om te bezoeken.
Iedereen gedraagt zich zeer hoffelijk en respectvol, via internet ( hotel.com) regelden we ter plekke onze overnachtingen van het ene hotel naar het volgende voor de komende nacht. Dit gaat heel eenvoudig via de hollandse site, er zijn genoeg Japanse hotels op te vinden.
Werken zal niet gaan als buitenlander maar misschien heeft een ander hier wel ervaring mee.